Paar dagen geleden een uitgebreid gesprek gehad met de begeleider van adhd centraal rondom medicatie beleid enz.
Was wel een erg fijn gesprek, veel dingen waar ik mezelf vreselijk aan irriteer zijn eigenlijk juist precies de bedoeling van medicatie. Zoals dat ik mijn eigen adhd problemen veel meer opmerk. Ik heb veel sneller door dat ik iets over het hoofd zie/vergeet/impulsief ben/interrupter enz. Maar hij legde uit dat dat dus een heel goed teken is omdat dat de eerste stap is (herkenning). Super logisch natuurlijk. En gesproken over m’n ongeduld, bijna m’n teleurstelling in de medicatie omdat ik meer een wauw effect had verwacht en ipv dat alleen maar irritaties heb aan mezelf om bovenstaande.
Maandag begin ik ook met CGT bij mijn eigen psycholoog. Zij zal ook op dat stukje gaan zitten want hij gaf aan dat ik die gedachte naar mezelf toe met therapie kn omzetten. Daar heb ik gelukkig al wel eerder therapie voor gehad dus ik ben blij dat ik al weet hoe dat gaat en denk dat we dat zo ook goed kunnen oppakken.
Ook is toch m’n medicatie weer omhoog bijgesteld 🥹. Want ook daarin denkt hij nog wel ruimte te hebben voor verbetering.
Wel blijf ik chagrijnig sinds de medicijnen en de vraag nu is of dat dus door de medicijnen komt, door m’n eigen gedachtes, door een stukje verwerking. Nu met het ophogen in de gaten houden of t erger wordt en als dat het geval is dan moet ik even eerder contacten voor een ander middel.