Hooyo-shimbir Volg sinds vrijdag ook CGT (safren, via adhd centraal)
Hmm deze psycholoog gaat een aangepast cgt programmaatje maken. ✂️
Zou je kunnen aangeven bij een psycholoog daar niet meer over te beginnen omdat ik dat vervelend vind? Of is dat raar?
Ben wel blij met de aanpassingen hoor want ik hoef niet te leren hoe je moet plannen of een agenda moet gebruiken. Ook mag ik zelf de studie materialen doornemen en gaat de psycholoog los daarvan even nadenken over onder- over prikkeling, emotie regulatie en energie overhouden aan het einde van de dag. Want ik doe of teveel onder druk van strakke deadlines die ik zelf stel. Met als gevolg kapot moe te zijn aan t einde van de dag.
Van niks doen word ik doodmoe, gevolg van onder prikkeling. Ook ben ik erg introvert dus naar de Hogeschool de hele dag sociaal doen en maskeren van m’n adhd kost ook bakken energie. Dat laatste doe ik ook echt overal en altijd, ben eigenlijk door de jaren heen heel faalangstig geworden en wil absoluut nooit gezicht verlies lijden dus dat wordt ook nog een dingetje om wat energie besparend mee om te leren gaan.
Gek toch, dat je in een paar weken zoveel over jezelf te weten kan komen. Op een fijne manier hoor. Maar t is wel intensief en veel om over na te denken allemaal. Gelukkig vakantie en begint m’n afstuderen las 19 september, dan zijn de meeste therapie sessies klaar of nog maar om de paar weken.