Bedankt voor de reacties 🙂
Ik ben bijna 23 en woon helaas nog bij mijn ouders. Mijn vriend en ik willen heel graag uit huis, maar na 3 jaar ingeschreven te staan voor sociale huur staan we helaas nog steeds niet bovenaan de wachtlijsten.
Ik doe nu een universitaire studie. Ik zit nu net een paar maanden in het eerste jaar en het niveau ligt behoorlijk hoog. Dat betekent dat ik ook buiten lestijden veel tijd moet besteden aan mijn opleiding, waardoor ik niet veel uren in de week kan werken helaas. De studie is in de richting van taal en cultuur, dus niet iets specifieks waarmee ik nu al in het werkveld terecht kan. Ik zou later graag werken met vluchtelingen, maar daar kan ik nu zonder diploma niks voor vinden.
Er is niemand die mij financieel kan ondersteunen, sterker nog, ik betaal huur aan mijn ouders om thuis te mogen wonen 😅 De studie die ik doe is er niet in deeltijd helaas.
De redenen waarom ik gestopt ben met vorige studies loopt redelijk uiteen. De laatste keer dat ik gestopt ben is geweest omdat het me allemaal makkelijk af ging en ik een niveau hoger wilde doen (deed eerst hbo). Ik wilde bewijzen dat ik meer kan dan ik deed, dat ik er meer uit kan halen. Alleen in de praktijk valt het hogere niveau best zwaar en is mijn motivatie na al dat studeren tot een dieptepunt gedaald.
Ik heb inderdaad ook gekeken naar een werk/leren traject via bbl. Dat vind ik wel een serieuze optie om te overwegen. Zo een opleiding duurt dan 1/2 jaar waarbij je ondertussen salaris krijgt voor het werk in de praktijk én de werkgever je opleiding betaalt. Wat ik nu voorbij zie komen is wel alleen in de kinderopvang, dus ik moet nog even zoeken of er ook andere werkvelden mogelijk zijn.