[verwijderd] Ik weet niet of wat ik gehad heb valt onder de noemer pnd, maar de komst van mijn dochter was iig wel een enorme trigger voor enorme psychiatrische problematiek. Ik ben 7 jaar lang ernstig depressief geweest, heb de diagnose van mijn persoonlijkheidsstoornis gekregen, heb jarenlang therapie gehad en ben nu nog bezig met trauma-behandeling. En ik gebruik uiteraard medicatie.
In mijn geval was het ook geen PND denk ik, maar een trigger voor iets anders. Ik was al depressief en dat werd een psychotische depressie. Vanwege de toch al aanwezig persoonlijkheidsproblematiek, I guess. Ik wist me helemaal geen raad met de situatie, werd erg paranoïde, kreeg auditieve hallucinaties.
Hoewel het een stuk beter met me gaat, voel ik nog steeds hoe ik af zou kunnen glijden. Ik weet niet of jij dat herkent? Ik sta nog steeds enorm onder stress en hoewel ik weet dat (en hoe) ik zelf mijn grenzen moet bewaken en voor mezelf moet zorgen, voel ik vaak de verleiding om weer te derealiseren. Mijn fantasie de loop te laten, een filter over de wereld te trekken. En dat klinkt niet zo heel gevaarlijk, maar ik weet dat er een punt komt waarop het geen leuke vlucht van de werkelijkheid meer is, maar serieus heel eng wordt. De angst voor de angst 'houdt me hier'.
Ben jij niet bang om (weer) de controle te verliezen?