Ik heb nooit veel vrienden of vriendinnen, maar welke ik heb, zijn ook echt wel voor langere tijd.
Ik heb één vriendschap die al bijna 20 jaar duurt en daarnaast heb ik elke keer 1 vriend/vriendin en dat lijkt een beetje te rouleren.
De eerste verhuisde en nam ineens geen contact meer op (na 3 jaar) . De tweede liet het afweten en dat heb ik uiteindelijk afgekapt omdat ik beetje klaar was met het eenzijdige ( na 8 jaar) . Die vriend die erna kwam ging erg naar doen over mijn man, toen ik hem leerde kennen. Achteraf denk ik dat hij jaloers was. We zijn bijna 8 jaar beste vrienden geweest.
Nu ben ik langzaam vriendinnen aan het worden met een moeder van school van mijn zoon.
Ik heb vooral geleerd dat vriendschappen heel erg afhankelijk zijn van de periode waarin je je bevind en of je hier elkaar in kunt blijven vinden en of je in periodes van minder contact, dit ook van elkaar kunt accepteren zonder gelijk je vriendschap de geest te geven.
Daarnaast is het soms ook gewoon accepteren dat het soms over is, omdat je geen raakvlakken meer hebt.