Dochter was aan het jengelen in bed dus ging maar even bij haar kijken toen ik klaar was met douchen.
Zij: 'Hé! Haren tegen hoofd!'
Ik: 'Uh ja, mijn haar is nat.'
Die was duidelijk nog niet moe genoeg
Dochter was aan het jengelen in bed dus ging maar even bij haar kijken toen ik klaar was met douchen.
Zij: 'Hé! Haren tegen hoofd!'
Ik: 'Uh ja, mijn haar is nat.'
Die was duidelijk nog niet moe genoeg
Vandaag aan de eettafel een mededeling van mijn driejarige peuter:
“ Mama, ik heb goed nieuws!” “Vanaf vandaag ben ik een pleuter”
Een pleuter: ergens tussen peuter en kleuter in denk ik...
Mama, papa heeft de sleat? Ehm nee sleat, sleat, ssssleat. Nou ehmm ehmm..... sleat. Pff nou, moeilijk zeg.
Ik: bedoel je of papa de seat heeft?
Zoontje: jaaa seat.
Zo schattig als hij even niet uit zijn worden komt. Achter het woord seat wilde hij laten zeggen. De L van laten kwam steeds in het woord van seat .
Mijn zoontje wou van de week een koekje. Ik zei dat ik straks wel even wou kijken, maar dat hij eerst even moest spelen. Pakt hij mij even later bij de hand "Mama, kom maar mee"
Ik dacht dat hij me wat wou laten zien, dus ik loop mee. Loopt hij naar de deur. "Mama, kom maar mee. Tjoeke, tjoeke, koekje!"
Zoontje (2) begint nu een beetje te praten.
We ontbijten samen en hij zegt ineens ‘ikke poep’
‘Nou, goed dat je het zegt. schone luier dan maar? ‘
Zoontje kijkt bedenkelijk.. ‘nee, papa poep. Zusje poep. Oma poep’ en kijkt weer naar zijn ontbijt.
Met andere woorden, je verschoont iemand anders maar
Ik heb buikgriep en gister lag ik veel in bed en moest steeds overgeven. De oudste (4) kwam even mee naar boven toen mijn man de jongste en middelste uit bed haalde en zei heel lief tegen mijn man: ‘papa jij moet mama even aaien, maar dat moet je wel voorzichtig doen want mama is een beetje ziek’ .
Mijn 3 jarige peuter stond bij het raam naar het vuurwerk te kijken. ‘Papa! Mama! Dat is vet cool!’
mijn man lag in een deuk en ik stond met open mond te kijken naar hem. Vet cool. Hoe komt hij erop
Gisteren mijn dochter: "Mama ik heb kraaltjes in de ogen". Ze had nog wat slaapzand in der oogjes
1 jaar en 5 maand:
Altijd als ik de luier pak "rent" die van me weg met een uitdagend gezicht en een schaterlach. Vaak niet leuk maar ook wel heel schattig.
Hij kan zijn neus snuiten dus als hij boos is dan trekt die altijd zijn neus op en blaast als een stier zeg maar, soms zit er wat snot bij haha
Gekke bekken trekken kan hij echt als de beste. Zijn tenen en handen doen met m mee
Vanmiddag in de auto reden we over een bult waarvan je kriebels in je buik krijgt, zegt mijn zoontje (3,5) ineens: "Oee, dat kriebelt in mijn piemeltje!"
Ik was pissig tijdens het koken omdat de kat er op een onbewaakt moment vandoor was gegaan met een stuk kip en zei nogal nijdig hardop tegen mezelf; "waar is die kat, verdomme?!", waarop ik m'n dreumes (1,5) enthousiast hoor roepen: "Poesssss waa bèèèèèn je?!", ze kijkt vervolgens naar links, naar rechts, haalt d'r schouders op en zegt droog "is weg!" om vervolgens, volmaakt tevreden met d'r eigen behulpzaamheid (althans, zo beeld ik me in), terug te dribbelen naar d'r speelhoek.
Dochter (2 jaar) vanavond aan tafel: “ik eet als een zieke kip.” Klopte wel aardig, de laatste tijd eet ze niet zo goed. Of vooral heel traag, ze begint ongeveer met eten als wij ons bord al bijna leeg hebben. Uiteindelijk at ze namelijk toch wel redelijk.
Koekie83 Wat een woordenschat al!
Zoontje (bijna 3) heeft een tekening voor me gemaakt omdat ik ziek ben. Zegt ie bij het geven: ik wil 'm morgen wel weer terug van je
Dat dacht ik ook mijn kind is 1 jaar en 5 mnd en zegt de hele dag door hap en op
Tijdens een relaxte wandeling met peuter en baby wilde peuter ineens niet meer verder lopen.
Want... jawel, haar benen waren gebroken...
Mijn dochter (3) nadat we bij mijn zus geweest waren om de nieuwe aanwinsten te bewonderen die ze vervolgens zelf ook wil hebben natuurlijk.
Papa; ik wil ook 2 varkentjes!
.- nou ik wil ook zoveel. Dat kan niet allemaal.
Neehee papa, niet veel. 2 varkens maar!