[verwijderd] Hahahaha zelfs met naar buiten lopen. Mijn dochter doet dat spelletje ook, dan pakt ze haar dokterskoffertje en zegt ze: 'Ben werken, doei!' En dan loopt ze een eindje en dan weer terug en dan zegt ze: 'Ben er weer!'

Vulpen mijn dochter denkt ook dat werken synoniem is voor weg gaan. Die zegt ook rustig tegen de kinderen op het kdv als ze wordt opgehaald “ik ga werken, doei doei”.

Bo heeft trouwens ook iets nieuws bedacht. Ik probeer haar te leren om dingen te vragen, i.p.v. een commando te schreeuwen. “Mag ik een krentenbol?” Is omgetoverd tot “Vraag. Krentenbol!”

Bo je kan ook gewoon vragen of je die auto mag. “Vraag, auto!”

🧐

Kijk papa, een piemel!
      Uhh wattes?
      Een piemel! Daar een piemel!
      Dochter bedoelde een kruimel.. de uitspraak van woorden is nog niet altijd erg goed🤣🤣

Betsy mijn jongste antwoord nu standaard, ja mag! Als ik haar voor zeg hoe ze het fatsoenlijk vragen kan.

Mijn dochter heeft twee oudere broers dus dan leer je wel eens wat.
        Dus nu zingt ze vol overtuiging: Bob de Bouwer, onderbroekenvouwer, Bob de Bouwer, nou en of!

Femkes Zo hoorde ik hier twee weken geleden het liedje ‘Sinterklaas is jarig, zet hem op de pot’ uit de mond van onze tweejarige... had haar zus (5 jaar) van een klasgenoot geleerd.

En vanmorgen zong ze ‘Indiaantje, kom maar binnen met je knecht’. 🤣

• [verwijderd]

muppet Haha dat zongen wij vroeger ook 😉

• muppet hebben hierop gereageerd.
              7 dagen later

Dochter was aan het jengelen in bed dus ging maar even bij haar kijken toen ik klaar was met douchen.
              Zij: 'Hé! Haren tegen hoofd!'
              Ik: 'Uh ja, mijn haar is nat.'

Die was duidelijk nog niet moe genoeg 😉

Vandaag aan de eettafel een mededeling van mijn driejarige peuter:

“ Mama, ik heb goed nieuws!” “Vanaf vandaag ben ik een pleuter”

Een pleuter: ergens tussen peuter en kleuter in denk ik...🤣

Mama, papa heeft de sleat? Ehm nee sleat, sleat, ssssleat. Nou ehmm ehmm..... sleat. Pff nou, moeilijk zeg.

Ik: bedoel je of papa de seat heeft?
              Zoontje: jaaa seat.

Zo schattig als hij even niet uit zijn worden komt. Achter het woord seat wilde hij laten zeggen. De L van laten kwam steeds in het woord van seat 😅.

Mijn zoontje wou van de week een koekje. Ik zei dat ik straks wel even wou kijken, maar dat hij eerst even moest spelen. Pakt hij mij even later bij de hand "Mama, kom maar mee"
              Ik dacht dat hij me wat wou laten zien, dus ik loop mee. Loopt hij naar de deur. "Mama, kom maar mee. Tjoeke, tjoeke, koekje!"

8 dagen later

Zoontje (2) begint nu een beetje te praten.
              We ontbijten samen en hij zegt ineens ‘ikke poep’
              ‘Nou, goed dat je het zegt. schone luier dan maar? ‘
              Zoontje kijkt bedenkelijk.. ‘nee, papa poep. Zusje poep. Oma poep’ en kijkt weer naar zijn ontbijt.

Met andere woorden, je verschoont iemand anders maar😉

• [verwijderd]

Ik heb buikgriep en gister lag ik veel in bed en moest steeds overgeven. De oudste (4) kwam even mee naar boven toen mijn man de jongste en middelste uit bed haalde en zei heel lief tegen mijn man: ‘papa jij moet mama even aaien, maar dat moet je wel voorzichtig doen want mama is een beetje ziek’ 😅.

Mijn 3 jarige peuter stond bij het raam naar het vuurwerk te kijken. ‘Papa! Mama! Dat is vet cool!’

mijn man lag in een deuk en ik stond met open mond te kijken naar hem. Vet cool. Hoe komt hij erop 😂