Als ik naar de wc ben geweest wil peuter de wc doortrekken. Vervolgens vraagt hij 'heb jij geplast of gepoept mamma?' daarna nav mijn antwoord is het 'Dag plas/poep van mamma!!!!'. Elke keer weer...

De eerste keer dat hij zoiets zei waren we in een restaurant en zei hij keihard 'Dag poep van mamma'. Terwijl ik alleen had geplast. Lekker gênant 🙈😂

5 dagen later

Het wiegje (die idd wiebelt) van de baby staat nog in onze slaapkamer en moet nog naar zolder (of weg). Ik denk dat hij er al een paar maanden staat.

Zegt mijn peuter gister: "als ik straks weer een baby ben, mag ik in het wiebel-bedje van naam-broertje liggen"

De teleurstelling was groot toen ik vertelde dat hij nooit meer een baby zou worden

Oooh ja. Mijn peuter wil graag hinkelen (we hebben van die rubber-puzzelmatten op de vloer met hokjes dus). Als we weg gaan of naar bed moeten of gaan eten:

"Nee ik wil eerst nog even winkelen" 🙂

'Mama ik wil oranje!' Wijzend naar de tv. "Oranje" is dus synoniem voor Pippi langkous, kwam ik na een huilbui achter.

In verband met de herindeling van categorie De Kinderen, verplaats ik dit topic naar Gezinsleven. Mocht je het niet eens zijn met deze verplaatsing, of andere vragen hebben, rapporteer dan dit bericht. We nemen dan snel contact met je op.

Nadat we alles verplaatst hebben, kijken we nog even naar de dubbele topics die zijn ontstaan door de meerdere leeftijdscategorieën om daar een centraal nieuwe voor te openen eventueel

Born2bme heeft de titel veranderd naar Grappige uitspraken en situaties.

Ik heb dit topic hernoemd en daarbij de leeftijdscategorie weggehaald. Zo kunnen we in 1 topic verder met leuke uitspraken en situatie en kunnen alle losse topics die verspreid stonden onder de verschillende leeftijden hier verder gaan.

Edit: @Vulpen ik heb je openingspost even aangepast en het dreumes/peuter vervangen voor jouw kind zodat het topic algemeen is

Situatie met mijn zoontje van 6 gisteren. Het haren wassen is hier nog steeds een drama dus had ik prinsessen- en piraten-shampoo gekocht. Maar mijn zoontje vind de piraten-shampoo niet lekker ruiken en de prinsessen-shampoo wel. Dus ik zeg 'Nou je mag best de prinsessen-shamoo gebruiken hoor, en je zus mag best de piraten-shampoo gebruiken. Daar gaan we niet moeilijk over doen, kan voor jongens en voor meisjes.
Zegt mn zoontje heel wijs; ' Ja die mensen van de winkel gaan echt niet mijn hele leven bepalen hoor.'

Ik ging stuk. 😂

Jongste van 1 zat de oudste van 4 te klieren toen die op de tablet zat.

Jongste moest toch naar bed dus ik pak de slaapzak en houdt die op voor de jongste.
De oudste ziet dat en doet 👍👍👍😁😁😁 achter zijn broer zijn rug en zegt goed plan mam...truste F!! 😂

Dochter van 4 komt vanmiddag uit school en noemt onder het drinken en appeltje eten heel casual op wat er vandaag allemaal is gebeurt.

”Ohh, en in de boekenhoek liet L. zijn piemel zien 😌en OH MAMA én zijn fluisterend nàvel!”

Ik ging stuk 😂 Mijn preutse dochter vind een navel schandaliger dan een piemel.

• [verwijderd]

Dochter wilde graag "ziekie" luisteren dus na 10 kindercd's had ik het even gehad en zette Nick en Simon op (no shame). Die noemt ze nu "kleine siek en mon". We zitten duidelijk in die fase dat alleen haar ouders haar soms verstaan 😂

• [verwijderd]

Shimmer best slim ook! Laat m maar rode bietjes eten 😉

Gisteren ging ik de kinderen ophalen bij het kdv. Oudste zegt tegen mij 'mamma, jij bent mijn beste vriend hé, en die van E. ook'.
Waarop ik vraag: 'Is pappa ook je beste vriend?'
Oudste: 'nee, mamma alleen jij en E.'

Hij zegt ook heel vaak als hij iets niet mag van mij 'ik ben niet meer je beste vriend'

• [verwijderd]

Marshmallow Hij zegt ook heel vaak als hij iets niet mag van mij 'ik ben niet meer je beste vriend'

Mijn dochter doet dat ook. Die zegt altijd boos en half huilend: "als ik (...) niet mag, dan ben ik nooit meer jouw kindje!"

• [verwijderd]

Mijn dochter heeft vandaag een nieuw argument uitgevonden: "ík had dat mijn kind wel laten doen hoor, als ie begon te janken!"

Een vriend van ons zat vandaag met magneetletters te spelen met onze dochter van 5:

• "Weet jij een woord met een Q?"
    • "Spe-Q-laas!"

Ik reken het goed 👍