June Mijn jongste(5) speelt met haar vriendje. Het jongetje; jij ging werken ik zorg voor de baby. Yes! Helemaal goed!!
Femkes We hebben in ons appartement een grote badkamer met een bidet. Midi vraagt wat dat is en ik leg het uit. Zegt hij vanochtend, ik vind dat ding heel eng dus ik durf het niet te gebruiken, maar dan loop ik dus 4 dagen rond met vieze billen. Ik kijk hem aan en wijs naar het toiletpapier. Oh ja, dat kan natuurlijk ook nog steeds.
[verwijderd] Mijn weirdo... ๐ I: heb je nog sokken op het wasrek? Ik: ik wilde ze net op gaan ruimen, wat zoek je? I: ik heb hier 1 catpuccino-sok, dus die sowieso niet. Gewoon een andere, maakt niet uit welke. Ik: wat is jouw obsessie toch met verschillende sokken? Waarom ben je zo fel tegen het idee om 2 dezelfde sokken te dragen? I: nou mam.. Ga er maar even voor zitten, want daar heb ik een hele goede reden voor! Je weet hoe de hele wereld is gemaakt voor cis en hetero mensen? Al die mensen die hadden besloten dat je cis en hetero moet zijn, hebben ook besloten dat je 2 dezelfde sokken moest dragen. De uitvinder van de sokken was ook cis en hetero. Dus ik doe daar niet aan mee. Dit is mijn manier om te protesteren tegen een wereld waarin er van je verwacht wordt wie je moet zijn, en ik ben mezelf dus ik weiger mee te doen aan een maatschappij waarin 2 dezelfde sokken de standaard zijn.
Honkeytonk [verwijderd] haha mijn kinderen zijn het zo met i eens, nog niet de hele uitleg maar ze vinden 2 dezelfde sokken stom en saai ๐คฃ
[verwijderd] Honkeytonk ik dacht ook dat het zoiets was, gewoon saai.. maar I is bezig met een 'verbeter de wereld, protesteer met je sokken' actie. ๐คฃ Ik heb hun maar doorverwezen naar een paar feministische Instagram pagina's voor wat zinvollere manieren om actie te voeren ๐
[verwijderd] Toch6 ik dump alle eenzame/door de wasmachine opgegeten-sokken in een speciale lade voor I ๐
[verwijderd] In de categorie mijn kind is raar: Iedere keer als er iemand door de deur van de keuken loopt zingt I het Coolblue deuntje. Dus H blijft in de deuropening staan en nu loopt I vast ๐คฃ
Elsie89 We zagen vandaag een trike rijden dus dochter: kijk mama een skelter. Nu is een trike dus voortaan een skelter met motor.
Softbasegaming Zitten we bij m'n ouders ook de koffie zegt dochter ineens hee waar is de koek nou๐ฌ. ๐๐คญ
Deliana Uitje in Amsterdam... Zoon: mam, ik zou echt nooit in Amsterdam willen wonen. Iedereen rookt hier.
Vulpen Deliana Ja maar dat is ook echt zo! In het centrum dan. Dat komt door al die (Chinese) toeristen, niet te doen gewoon. Mijn kinderen vonden het een goed idee om te doen alsof ze in een achtbaan zaten toen de bus onder de spoorbrug doorreed. 'Joehoeeeee!' Buschauffeur toen we uitstapten: 'Nou, aan hun stembanden mankeert in elk geval niets hรจ.'
Femkes We zitten in een huisje met vrienden en mini speelt met hun dochter op hun slaapkamer. Ze komen in paniek beneden: er zit een spin in onze kamer! Dus ik vang de spin in een bakje om hem buiten los te laten, zeggen de meisjes: en nu loslaten in de slaapkamer van onze broers!
Rietjesbeker Dochter speelt met haar microfoon: 'mama, zeg eens wat, maakt niet uit, wat je maar wil' 'ik wil de koelbox van boven halen, dan kan die morgen mee op vakantie' 'nee, dat is niet goed, je moet wat anders zeggen' ๐คจ
Toch6 C plaste op de grond... Mama hond bah! Ieuw! Heb je op de grond geplast? Nee hond! Hond ieuw! Klein detail: we hebben geen hond ๐คฃ
Femkes Mini vindt dat ze heel groot wordt en dan is het wel belangrijk dat je zelfverstandig wordt volgens haar. Dus ze schenkt nu netjes zelf haar drinken in, want dat hoort volgens haar bij zelfverstandig zijn. (zelfstandig dus)