Ik heb ook vooroordelen. Gebaseerd op ervaring en meningen van anderen (familie / media). Maar schaam me er niet voor hoor. Ik ben me er bewust van en doe mijn best er niet naar te handelen.
Maar één van m'n beste vriendinnen is er zo eentje van zo een plaatje op Facebook 'dacht dat je een bitch was'.
Zolang je open blijft en je je vooroordeel kan aanpassen (dan wel persoonlijk, dan wel op grotere schaal) dan is het goed denk ik.
Zo heb ik een nare ervaring met jonge jongens van een bepaalde afkomst , in eerste instantie ben ik er bang voor en verafschuw ik ze over 1 kam. Maar er zitten ook jongens in mijn vriendengroep van die afkomst. Kan het vooroordeel uiteindelijk los zien zeg maar. En ik denk dat dat het belangrijkste is.
Dat je die moeder nu niet veroordeeld, maar van haar leert/gewoon koffie blijft drinken. Even je weg zoeken omdat je weet dat Jehova wat andere standpunten heeft misschien, maar daar kun je mee omgaan. Als iemand zeer streng anders is op bepaalde punten, is dat altijd even verbazend toch?