Ze waren op bij de ah -_-'
Vegetarisch en Veganistisch
Torretjeee aah zo. Dat is ook lastig. Misschien toch nog eens een simpele cake of appeltaart proberen? Of een taart die je niet hoeft te bakken zoals een kwarktaart met sojakwark dan natuurlijk.
Sevenof9 ja we hebben niet zo een goede oven. Misschien maar eens een kwarktaart proberen
@Torretjeee woon je in de buurt van een stad? Tegenwoordig hebben veel steden wel vegan eettentjes, waar je soms ook hele taarten kan kopen.
Pimpelmeesje ik ga hem als het goed is straks klaarmaken . Laat het je weten
Hier een leuk filmpje over veganisten/ vegetariërs en vooroordelen.
https://www.ad.nl/video/9-een-pot-nat-zijn-mensen-die-vlees-eten-moordenaarsp60780
- Bijgewerkt
Heb de vegetarische rollade uitgeprobeerd. Viel goed in de smaak. Eenmaal gebakken leek het een beetje op een luxe hartig gebakken brood, ook kwa uiterlijk. Heeft kwa smaak ook totaal niks met rollade te maken, ze hebben niet geprobeerd om dat na te bootsen, maar dat geeft niet.Heb geprobeerd om er een fatsoenlijke foto van te maken..
Hij is btw niet geschikt voor veganisten, er zit mozzarella in.
Pimpelmeesje ik woon helaas in het noorden van nederland. Hier duurt het altijd een stuk langer voordat de hippe dingen hier verkrijgbaar zijn
Torretjeee afgelopen zondag ben ik nog naar een veganistisch kerstmarkt in Groningen geweest. Ik weet niet waar in het noorden je woont maar ik denk dat daar wel wat te vinden is.
Sevenof9 groningen is niet heel ver van waar ik woon maar toch wel meer als een half uur rijden. Zou ik even op onderzoek moeten waar ze dat in groningen verkopen. Maar is denk ik niet altijd haalbaar om naar groningen te rijden. Maar zeker wel de moeite waard om eens te kijken . Jammer dat ik niet van die kerstmarkt af wist.. had ik ook wel leuk gevonden.
- Bijgewerkt
Torretjeee misschien hier een optie?
https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/toet/
Torretjeee Ik weet niet hoe je Engels is maar deze vegan taart maak ik bijna elk jaar en is meestal als eerste op. https://ohsheglows.com/2011/06/03/chilled-double-chocolate-torte-the-no-bake-version/
Torretjeee ik had het hier nog geplaatst, maar er komen er vast meer. Bij bagels & Bean's verkopen ze ook vegan taartenboek of cupcakes geloof ik, als je dat in de buurt hebt kun je daar ook wat kopen. S alleen wel duur.
Elena22 oeh die ziet er wel heel erg lekker uit. Ik heb hem opgeslagen ga hem een keertje proberen te maken.
Sevenof9 bagels en beans nog nooit geweest. Zal eens een keer langs gaan als ik weer eens in groningen ben. Wist niet dat ze daar vegan dingen hebben.
Torretjeee
Zelf eet ik al zo’n 26 jaar vegetarisch. Veel is gewoon te vervangen. Nu een zoon met koemelkallergie, leer ik nog meer vervangen...
taart lijkt mij vrij simpel. Gebruik soyamelk (pas wel op met suiker, soyamelk is zoeter dan gewone). Wajang is een plantaardige vervanger voor roomboter.
Eieren vervangen door aquafaba = het vocht uit blik kikkererwten.
Die kikkererwten weer gebruiken voor bijvoorbeeld een hummus.
Als je op zoek bent naar een bepaalde vervanger, gooi t er maar in.
Ik weet ze zeker lang niet allemaal, maar wel veel denk ik.
Of is dit allemaal labelend terrein voor je?
Rozepanda hij kan niet goed tegen soja, krijgt hij erge diaree van. Ik gebruik havermelk of kokosyoghurt voor hem. Net als pinda mag hij ook niet. Is dus best nog wel lastig voor hem iets te bedenken. Ik heb best wel vaak iets geprobeerd te bakken voor hem, maar dat mislukte altijd. Ik ga binnekort iets proberen te maken van kwarktaart..