Ik ga nu even ongegeneerd 'reclame' maken, al is het niet reclame voor mij. Op de vegan kerstmarkt sprak ik mensen van stichting Melief. Ik weet niet of jullie dat kennen, maar dat is een stichting die dieren opvangt die bijvoorbeeld gered worden van de slacht of die ergens gedumpt zijn en nergens anders meer terecht kunnen. Ze zijn volledig afhankelijk van vrijwilligers. Wij hebben daar nu met ons gezin een varken geadopteerd, dat kost 12,25 per maand en van dat geld kunnen ze dan de dieren verzorgen. Je kunt ook eenmalig doneren of een kleiner dier adopteren voor minder geld. Je krijgt een certificaat dat je dat dier geadopteerd hebt en er staan foto's en een verhaal over het dier op hun site. Je kan ook op zaterdag tussen 14 en 16 uur de stichting bezoeken en de dieren aaien. Misschien is het ook iets voor jullie, ik kreeg er een heel goed gevoel bij om hier mijn geld aan te geven. Ook omdat het veel kleinschaliger is dan de grote goede doelen zoals WNF of Greenpeace. Wie weet willen jullie ook wel een dier adopteren 🙂 de kinderen hebben ons varken uitgekozen en hij heet tofu :p het is uiteraard symbolisch, hij blijft gewoon daar wonen.