Ik ga nu even ongegeneerd 'reclame' maken, al is het niet reclame voor mij. Op de vegan kerstmarkt sprak ik mensen van stichting Melief. Ik weet niet of jullie dat kennen, maar dat is een stichting die dieren opvangt die bijvoorbeeld gered worden van de slacht of die ergens gedumpt zijn en nergens anders meer terecht kunnen. Ze zijn volledig afhankelijk van vrijwilligers. Wij hebben daar nu met ons gezin een varken geadopteerd, dat kost 12,25 per maand en van dat geld kunnen ze dan de dieren verzorgen. Je kunt ook eenmalig doneren of een kleiner dier adopteren voor minder geld. Je krijgt een certificaat dat je dat dier geadopteerd hebt en er staan foto's en een verhaal over het dier op hun site. Je kan ook op zaterdag tussen 14 en 16 uur de stichting bezoeken en de dieren aaien. Misschien is het ook iets voor jullie, ik kreeg er een heel goed gevoel bij om hier mijn geld aan te geven. Ook omdat het veel kleinschaliger is dan de grote goede doelen zoals WNF of Greenpeace. Wie weet willen jullie ook wel een dier adopteren de kinderen hebben ons varken uitgekozen en hij heet tofu :p het is uiteraard symbolisch, hij blijft gewoon daar wonen.
Vegetarisch en Veganistisch
Zara75 en en en en?
Heb de laatste dagen niet "thuis" gegeten maar mn moeder wilde m halen voor morgen
Ik lees ook mee. Mijn zoon heeft koemelk en ei allergie, maar hij eet wel eens vlees. Ik vind het toch lastig om hem vlees te ontzeggen. We lopen bij de kinderarts voor zijn groei, en ik denk dat hij wel gebaat is bij vlees eten. We kopen dan wel zo verantwoord mogelijk, voor zo ver dat al kan. Een vriendin van mij kan heerlijke veganistische taarten maken, en doet dit met verjaardagen voor hem. In de winkel kan ik dat nooit vinden. Hoe doen de vegan dat? Om nou altijd bij mijn vriendin aan te kloppen .
Wij zijn niet compleet vegetariërs trouwends. Ik meer als mijn vriend die kan het nog niet loslaten.
Torretjeee wat vervelend voor je zoon! Taarten maken wij zelf, het is niet zo moeilijk hoor. Ik zoek meestal een simpel recept op internet maar bij dille & kamille nu ook een vegan taartenboek gekocht, was maar 10 euro. Waarom vind je trouwens dat je je zoon iets ontzegt als hij geen (of minder?) vlees eet? Wat zou hij zelf vinden van vlees eten als hij zou weten over de milieuproblemen die het veroorzaakt en het dierenleed? Hier besloten de kinderen namelijk zelf om veganist te worden toen ze daar achter kwamen. Wij hebben niks opgelegd, ik vind wel dat ze er zelf achter moeten staan maar ik vond ook dat ze dan eerlijke informatie moeten hebben om hun keuze op te baseren.
Sevenof9 ja ik heb zelf wel eens geprobeerd te bakken. Maar dat wil ik mijn kind niet meer aandoen .
Hij is in november 3 jaar geworden dus nog niet bewust van het milieu. Dat ik hem iets ontzeg meer lichamelijk. Dat het voor zijn groei zo belangrijk is om wel wat vlees te eten, aangezien hij dus al niet goed groeit.
Ze waren op bij de ah -_-'
Torretjeee aah zo. Dat is ook lastig. Misschien toch nog eens een simpele cake of appeltaart proberen? Of een taart die je niet hoeft te bakken zoals een kwarktaart met sojakwark dan natuurlijk.
Sevenof9 ja we hebben niet zo een goede oven. Misschien maar eens een kwarktaart proberen
@Torretjeee woon je in de buurt van een stad? Tegenwoordig hebben veel steden wel vegan eettentjes, waar je soms ook hele taarten kan kopen.
Pimpelmeesje ik ga hem als het goed is straks klaarmaken . Laat het je weten
Hier een leuk filmpje over veganisten/ vegetariërs en vooroordelen.
https://www.ad.nl/video/9-een-pot-nat-zijn-mensen-die-vlees-eten-moordenaarsp60780
- Bijgewerkt
Heb de vegetarische rollade uitgeprobeerd. Viel goed in de smaak. Eenmaal gebakken leek het een beetje op een luxe hartig gebakken brood, ook kwa uiterlijk. Heeft kwa smaak ook totaal niks met rollade te maken, ze hebben niet geprobeerd om dat na te bootsen, maar dat geeft niet.Heb geprobeerd om er een fatsoenlijke foto van te maken..
Hij is btw niet geschikt voor veganisten, er zit mozzarella in.
Pimpelmeesje ik woon helaas in het noorden van nederland. Hier duurt het altijd een stuk langer voordat de hippe dingen hier verkrijgbaar zijn
Torretjeee afgelopen zondag ben ik nog naar een veganistisch kerstmarkt in Groningen geweest. Ik weet niet waar in het noorden je woont maar ik denk dat daar wel wat te vinden is.
Sevenof9 groningen is niet heel ver van waar ik woon maar toch wel meer als een half uur rijden. Zou ik even op onderzoek moeten waar ze dat in groningen verkopen. Maar is denk ik niet altijd haalbaar om naar groningen te rijden. Maar zeker wel de moeite waard om eens te kijken . Jammer dat ik niet van die kerstmarkt af wist.. had ik ook wel leuk gevonden.
- Bijgewerkt
Torretjeee misschien hier een optie?
https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/toet/
Torretjeee Ik weet niet hoe je Engels is maar deze vegan taart maak ik bijna elk jaar en is meestal als eerste op. https://ohsheglows.com/2011/06/03/chilled-double-chocolate-torte-the-no-bake-version/
Torretjeee ik had het hier nog geplaatst, maar er komen er vast meer. Bij bagels & Bean's verkopen ze ook vegan taartenboek of cupcakes geloof ik, als je dat in de buurt hebt kun je daar ook wat kopen. S alleen wel duur.