Vulpen Pimpelmeesje Wil je 'm delen? Volgens mij heb ik geen vernieuwende tips voor je maar net als [verwijderd] eten wij wel vis en ei maar geen vlees. Ik slik gewoon zo'n algemene multivitamine, ook voor de vitamine d. En dit is een lekker recept: https://www.trouw.nl/nieuws/stoofpot-met-tomaat-aubergines-en-kikkererwtenb423db1e/
Pimpelmeesje Vulpen Ja hoor, moet je alleen je hoofd bijdraaien đ Het eerste streepje is 12.00u, het tweede ongeveer 14.00u en het laatste avondeten.
Pimpelmeesje Dit vind ik trouwens een hele goede actie: https://www.gelderlander.nl/utrecht/actiegroep-sluit-kfc-s-in-utrecht-en-veenendaal-waarschuwt-voor-nieuwe-pandemieaef53058/ In de zin dat het (terechte) aandacht vraagt zonder massa's mensen, vernieling od
[verwijderd] Wat eten jullie trouwens voor eiwitbron bij stamppot boerenkool? Want daar heb ik nog geen vega-alternatief gevonden. Er zijn wel van die vega-rookworsten, maar die zijn echt absoluut niet zo lekker als echte rookworst. Dus eet ik er altijd scharrel-rookworst bij. Maar ik wil er eigenlijk wel op gaan letten dat ik weer meer vega ga koken, want ik vind mijzelf echt makkelijk geworden. Ik denk dat we tegenwoordig misschien wel de helft van de dagen vlees eten. En dat is dan weliswaar biologisch, maar het is toch vlees.
Vulpen [verwijderd] Wij eten wel een vega-rookworst vaak, maar ik ben het met je eens dat de echte lekkerder zijn (al zou ik die inmiddels waarschijnlijk niet meer lusten). De kinderen krijgen dan een gekookt ei, dus dat is misschien ook nog een idee? Bij de hutspot vind ik die AH-balletjes echt heel lekker.
[verwijderd] Vulpen Bij hutspot maak ik een pittige jus met stukjes rode paprika. Dan gooi ik bruine bonen en die jus over de hutspot. En zuurkool kun je ook heerlijk combineren met zoet: banaan, pruimen en ook cashewnoten vind ik daarbij lekker. Maar bij boerenkool wil ik echt iets hartigs met een beetje pit. Een ei lijkt me echt helemaal niks. Ik zal die vega-spekkies waar Sevenof9 het over heeft eens proberen.
Jessie80 Een vraag voor wie er wel eens vegetarisch gehakt op basis van champignons eet... smaakt dit ook naar champignons? Ik stond pas op het punt dit bij de AH te kopen maar durfde het niet aan, mijn man verafschuwd die dingen namelijk...
Sevenof9 Jessie80 dat heb ik nog nooit gezien. Of bedoel nu je quorn? Dat is wel op basis van schimmels geloof ik, maar niet perse champignons.
[verwijderd] Pietje1987 O ja die heb ik ook een keer gehad. Ik vond hem inderdaad aardig. Beter dan de andere vega rookworsten die ik ken. Maar ik vind hem ook knijter-duur, dus dat vond ik hem dan toch niet echt waard.
Pietje1987 [verwijderd] wij kochten ze lekker in de aanbieding: 1+1 gratis đ dan is het nog wel te overzien
Jessie80 Sevenof9 ik had het verkeerd onthouden, het is niet echt op basis van paddestoelen maar ze zitten er wel in: Naturli Vega gehakt #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi450193
Sevenof9 Jessie80 oooh die smaakt echt niet naar paddestoelen hoor! Is trouwens ook minder dan 20 procent champignons.
Pimpelmeesje Ik heb vandaag en morgen maaltijden van de Vegan Box đ Zal de resultaten hier delen. Mocht iemand anders het ook willen proberen kan je het doorgeven dan geef ik een code voor korting.
Vulpen Zijn hier mensen die plantaardige melk gebruiken voor pap? Welke is het lekkerst? En lusten jullie eventuele kinderen die het liefst koemelk drinken het ook?
Manque Vulpen Ik gebruik al een hele tijd Alpro kokos voor havermout. Ik vind het een aanrader, zoon eet sowieso geen pap. Havermelk van oatly is ook nice.
Pimpelmeesje Vulpen ik gebruik verschillende, zoon vindt alles lekker đ amandel is wel heel neutraal, zou ik niet zo snel doen. Ik had oatly barista, dat was best zoet, en kokos, vond ie ook prima. Nu zelf melk gemaakt van hazelnoten en cashew.
aardbeitjes Vulpen Ik gebruik altijd ongezoete amandelmelk. Ik ben aan de smaak gewend. Als ik het in baksels of bijv lasagne verwerk dan eet iedereen het gewoon hier