Sevenof9 Jessie80 dat heb ik nog nooit gezien. Of bedoel nu je quorn? Dat is wel op basis van schimmels geloof ik, maar niet perse champignons.
Jessie80 Sevenof9 ik had het verkeerd onthouden, het is niet echt op basis van paddestoelen maar ze zitten er wel in: Naturli Vega gehakt #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi450193
Pietje1987 [verwijderd] wij kochten ze lekker in de aanbieding: 1+1 gratis đ dan is het nog wel te overzien
Sevenof9 Jessie80 oooh die smaakt echt niet naar paddestoelen hoor! Is trouwens ook minder dan 20 procent champignons.
Pimpelmeesje Ik heb vandaag en morgen maaltijden van de Vegan Box đ Zal de resultaten hier delen. Mocht iemand anders het ook willen proberen kan je het doorgeven dan geef ik een code voor korting.
Vulpen Zijn hier mensen die plantaardige melk gebruiken voor pap? Welke is het lekkerst? En lusten jullie eventuele kinderen die het liefst koemelk drinken het ook?
Manque Vulpen Ik gebruik al een hele tijd Alpro kokos voor havermout. Ik vind het een aanrader, zoon eet sowieso geen pap. Havermelk van oatly is ook nice.
Pimpelmeesje Vulpen ik gebruik verschillende, zoon vindt alles lekker đ amandel is wel heel neutraal, zou ik niet zo snel doen. Ik had oatly barista, dat was best zoet, en kokos, vond ie ook prima. Nu zelf melk gemaakt van hazelnoten en cashew.
aardbeitjes Vulpen Ik gebruik altijd ongezoete amandelmelk. Ik ben aan de smaak gewend. Als ik het in baksels of bijv lasagne verwerk dan eet iedereen het gewoon hier
Manque Vulpen Het ruikt vooral naar kokos, vind ik. De smaak is heel mild. Maar als je er niet van houdt, moet je die sowieso niet nemen. Oatly havermelk smaakt neutraler.
Vulpen Pimpelmeesje Nu zelf melk gemaakt van hazelnoten en cashew. Wauw echt? Hoe? Ik heb nu eerst maar eens rijstmelk gekocht.
Pimpelmeesje Vulpen nootjes een nachtje in water laten staan, daarna afgegoten en met vers water in de blender. Zeef met een hydrofiel erin (officieel is t kaasdoek maar die heb ik niet) op een pan gezet en de boel er doorheen laten lopen. Het stelt echt helemaal niks voor đ er zijn vast ingewikkeldere recepten maar gewoon simpele notenmelk is heel makkelijk. Qua smaakverschil weet ik niet, want ik gebruik t alleen als basis voor pannenkoeken, smoothies etc. En nu dus pap.
sjorsje Ik gebruik ongezoete amandelmelk voor het ontbijt en alpro soya barista voor in de latte. De amandelmelk pak ik vaak het goedkoopste merk. Kokosmelk of cashewmelk is ook lekker, maar pak ik alleen in de aanbieding.
Marshmallow Pimpelmeesje ja ongeveer zo maakte ik amandel melk toen ik daar nog tijd voor had. Ik deed er ook een geweekte dadel bij voor zoete smaak. Ik gebruik trouwens verder geen noten melk ik kan er gewoon niet aan wennen, vooral omdat ik het schuim altijd zo lekker vind een dat vind ik van notenmelk niet lekker (ik heb alles al geprobeerd).
Pimpelmeesje Marshmallow dat zou ik wel eens kunnen proberen, bedankt voor de tip. Ik gooi tijdens t maken van t ontbijt de nootjes in t water, tijdens t maken van t avondeten giet ik ze af en gooi ik ze door de zeef en voor t slapen doe ik dat dan weer in een pot, dus voor mij is t netto weinig tijd. Ben alsnog wel eens vergeten de noten vergeten, uiteindelijk weggegooid đ
Miek89 Even een upje đ Ik wil geen koemelk meer drinken, dus ik ben op zoek naar een alternatief. Welke plantaardige melk lijkt wat op koemelk? 't is met name voor in de koffie eigenlijk en voor chocolademelk af en toe. Ik drink inmiddels geen melk meer gewoon uit een glas. Havermelk heb ik geprobeerd maar ik kan er niet aan wennen. En welke plantaardige yoghurt/kwark raden jullie aan? Yoghurt/kwark neem ik wel dagelijks als ontbijt of lunch.
sjorsje Miek89 ik gebruik voor de koffie barista soyamelk, opgeklopt, maar ik denk dat je zoiets ook gewoon als koffiemelk kan gebruiken. Voor de chocomel (en ontbijt) gebruik ik amandelmelk.
Vulpen Miek89 Mijn kinderen vinden de cashewmelk een aanrader voor 'gewone' melk. Rijstmelk gebruiken wij voor de pap, dat gaat heel goed dus die zou je ook kunnen proberen. Maar wij zijn ook zoekende. Ik vind de alpro-yoghurt mild & creamy met citroen en de alpro-vla heel lekker als toetje. Voor kwark heb ik helaas nog geen geschikt alternatief đ
Sevenof9 Miek89 het is denk ik vooral uitproberen, ik zou namelijk iedereen oatly barista aanraden als alternatief voor koemelk, maar dat lust je dus niet đ dan zou ik voor sojamelk gaan (voor in de koffie een barista variant).