Manque Ik voel me wel eens eenzaam als ik merk dat ik een hele andere jeugd of achtergrond heb dan anderen.
Ik vind het mooi en herkenbaar geschreven. Deze bovenste zin raakt mij. Dit herken ik enorm en hoe ouder ik word, hoe meer ik dit zo ervaar. Gevolg is dat ik heel veel voor mijzelf hou uit mijn jeugd, omdat ik mijzelf dan zo afwijkend voel.
Sowieso rem ik mijzelf vaak in het contact met anderen. Als ik echt mijzelf ben, ben ik nogal aanwezig, een flapuit en soms net even anders dan wat de norm is. Ik voel mij snel een vreemde eend in de bijt en wil voorkomen dat ik weer de ‘rare vogel’ ben. Ik kan mij in gezeldschap dan ook erg eenzaam voelen. Eenzaamheid is inderdaad voor mij onbegrepen voelen.
Ik vind het heerlijk om alleen te zijn, want dan kan ik volledig mijzelf zijn. Behalve verbondenheid met mensen, voel ik ook zeker verbondenheid met de natuur en mijn huisdieren. Het is een ander soort verbondenheid, maar ik kan mij echt onderdeel voelen van een prachtige omgeving. Het is een enorm cliché, maar dieren oordelen niet en dat vind ik ook enorm prettig.