Manque Klinkt dat herken baar voor anderen?
Ja ik vind dat heel herkenbaar! En ik voel me ook regelmatig een alien tussen andere mensen, maar ik vind het nu vaak niet zo erg meer. Ik denk dat dat ook komt doordat ik nu blij ben met wie ik zelf ben en mezelf niet meer zo wil veranderen om erbij te horen. Ik denk dat eenzaamheid niet alleen voorkomt als je geen verbinding hebt met anderen, maar juist ook als je geen verbinding met jezelf hebt. Als je de verbinding met jezelf kwijt bent kun je die ook niet met anderen maken. Als je verbinding met jezelf hebt dan kun je alleen zijn maar niet eenzaam. Ik denk wel dat we ook verbinding met anderen nodig hebben.
Ik voel mezelf verbonden met anderen de ander en ik beide onszelf zijn en ons open stellen voor de ander, elkaar proberen te begrijpen. Goed met elkaar kunnen praten, elkaars humor begrijpen en vergelijkbare normen en waarden hebben en goede gesprekken over waar die normen en waarden misschien wel verschillen. Gedeelde ervaringen scheppen ook verbinding, of dezelfde hobby hebben en daarover kunnen praten. Gezamenlijke jeugdherinneringen. Nouja zo kan ik nog wel even doorgaan geloof ik 😛
Ik zou me wel vaker verbonden willen voelen met anderen. Waar het bij mij vaak op stuk loopt is dat ik denk verbinding met iemand te hebben omdat we allebei iets leuk vinden, maar die ander vindt dat dan vaak gewoon 'wel leuk' en voor mij is het dan een heel intense beleving van dat iets en ga ik er compleet in op. Ik ben dan vaak teleurgesteld als ik dacht dat de ander het zo leuk vond als ik, maar dat niet zo bleek te zijn.