[verwijderd] Over 2 weken ga ik gezellig samen met mijn ex, zijn nieuwe vriendin, haar dochter, en mijn dochters uit eten om kennis te maken met elkaar.
Waarom schrijf je "gezellig"? Dit wordt toch helemaal niet gezellig?! 😱 Ik zou echt niet gaan. Ik zie niet in waarom jij dusdanig intensief contact met haar zou moeten hebben. Je hebt met hem te maken en zult dingen met hem moeten regelen en afspreken. Met haar heb je feitelijk niks te maken. En natuurlijk zijn er voorbeelden van exen die behoorlijk goed met elkaar omgaan en waarbij ook de nieuwe partners vriendschappelijk met de exen omgaan, maar dat is echt geen must. De ex van mijn zus is ondertussen al jaren hertrouwd, maar zij heeft nog steeds nauwelijks contact met zijn nieuwe vrouw.
Ik snap dat het in jouw geval iets lastiger is, omdat de kinderen alleen begeleid naar hun vader gaan, maar ik zou kijken of ik voor contacten waar de nieuwe vriendin bij is voorlopig een andere begeleider kon regelen.
Mocht je toch gaan en de vraag waarom je ex hun kinderen zo weinig ziet en alleen begeleid komt op tafel, dan zou ik simpelweg zeggen: "daar wil ik het nu niet over hebben. Ik vind het niet goed voor de kinderen om dat te bespreken waar zij bij zijn." Je kunt er evt. zelfs op wijzen dat de omgang iets tussen jou en je ex is, waar zij niks mee te maken heeft, maar dat komt denk ikbwat vijandig over, dus dat zou ik denk ik niet snel doen.