Wat je wel hardop gezegd hebt.
Ik ben doktersassistente en wordt ook zo vaak om medische dingen gevraagd. Ik ben niet eens arts ofzo, haha. Ik vind het nog riskant ook, straks heb ik het gedaan als ik verkeerd advies geef. Maar moet eerlijk zeggen dat ik mijn werkgever en een vriendin die huisarts is ook weleens wat korts vraag.
Lovely83 nee dat is ook eigenlijk zo! Maar kan mij voorstellen dat mensen in paniek iemand anders bellen omdat het vertrouwd is ofzo. (Ik heb bijvoorbeeld 0,0 connectie met mijn huisarts )
Lovely83 daar dacht ik ook over na, ik kwam tot de conclusie dat als er een huisarts in mijn straat zou wonen en er zou iemand gereanimeerd moeten worden ik wel bij jullie aan zou bellen. Maar voor andere zaken echt niet.
De vrouw van de beste vriend van mijn man (inmiddels een vriendin van mij) is ook huisarts en ik zou het niet verzinnen haar te bellen voor medische zaken.
Als we samen bbq-en praat ik wel over de gezondheid van mijn vader bijvoorbeeld maar niet om info of diagnose ge vergaren maar omdat dat ter sprake komt net als met andere vriendinnen. Ik vergeet meestal dat ze huisarts is eigenlijk
Liekje81 Maar moet eerlijk zeggen dat ik mijn werkgever en een vriendin die huisarts is ook weleens wat korts vraag.
Ik denk dat als ik een arts in mijn vriendenkring had het waarschijnlijk ook eerst daar zou proberen, vooral als het om iets lulligs gaat als een zetpil. Maar aan de andere kant kan ik ook wel weer begrijpen dat je daar als arts ook doodmoe van zou worden dat jij steeds gevraagd wordt ipv gewoon je eigen arts bellen. Vooral als het in je eigen tijd is.
Cactusje
Hij word zelfs in de avonden en weekenden gebeld. En mensen denken dat hij zo door de telefoon kan vertellen wat er is en medicatie gaat voorschrijven of dat hij even langskomt. Gelukkig word hij zelf ook strenger en verwijst ze naar de HAP of eigen huisarts. Maar vervelend is het wel. En ze bellen uit het hele land en zelfs uit zijn land van herkomst
.
Huggybird
reanimatie zou ik inderdaad snappen!
Mijn man heeft ook wel eens een wondje geplakt bij de kinderen van de buren. Maar dat was omdat hij het op dat moment zag en aanbood er werd hem niks gevraagd. Vind ik ook al heel anders dan dat mensen hem bellen.
Ik denk dat het nu voor haar duidelijk is, mijn man stelde het erg op prijs en vroeg of ik voortaan al zijn telefoontjes wilde afhandelen.
Als je nou niet normaal tegen mij kan reageren ga ik weer naar huis hoor.
Zojuist, op een symposium tussen de oude bokken: "Ik lees geen krant. En ik demonstreer ook niet voor een beter klimaat." Zo, die gingen even door het lint zeg
[verwijderd]
Lovely83 Dan zou ik hem wel duidelijk maken dat ik een huisartsassistenten-tarief ging rekenen!
Vorig jaar toen de jongste een gat in zijn hoofd viel heb ik zoon de buurvrouw laten halen die huisarts is. Ook omdat zij de dichtstbijzijnde volwassene was en ik wel even hulp kon gebruiken met een krijsend kind, geschrokken broer en zussen en dan nog hap bellen. Dat laatste was gelukkig niet nodig want ze nam zelf al plakspullen mee en heeft het thuis geplakt.
Zou je dat ook vervelend vinden @Lovely83 ?
Overigens heb ik haar voor de rest nooit om medisch advies gevraagd al gaf ze wel aan dat ze best even oor- of urinecheck wilde doen als ik twijfelde. Helaas is ze verhuist was een gezellige buurvrouw