SYRV daar zijn kinderen handig voor.
Ik zou dus een kind opstuiken om iets te zeggen. πŸ€ͺ

Ooit tegen een wijsneuzerige nieuwe collega die dacht dat hij het wiel weer opnieuw had uitgevonden: Goh, dat we toch 10 jaar lang op jou moesten wachten, hoe konden we het toch zonder jou doen???? πŸ™„πŸ™„πŸ™„πŸ™„πŸ™„

Gisteren kreeg ik een app van een vriendin/ vrouw van vriend van mijn man. Haar dochter had buikpijn of ze nog een zetpil mocht geven en of mijn man dit wist en dat ze zijn nummer graag wilde want die kon ze niet vinden. Ik heb haar terug gestuurd dat mijn man vrij is en nu aan het genieten is van een borrel met vrienden en ik hem niet met zulke vragen ga belasten. Heb haar gezegd de doktersdienst te bellen πŸ™ˆ.

Misschien onaardig maar ik word echt gek van mensen die hem telkens bellen voor medisch advies.

Lovely83 nee hoor helemaal terecht! Als het nou echt een noodgeval was, is het wellicht nog weer anders. Maar voor een paracetamol?? Bel ff lekker de hap!

Ik ben doktersassistente en wordt ook zo vaak om medische dingen gevraagd. Ik ben niet eens arts ofzo, haha. Ik vind het nog riskant ook, straks heb ik het gedaan als ik verkeerd advies geef. Maar moet eerlijk zeggen dat ik mijn werkgever en een vriendin die huisarts is ook weleens wat korts vraag. 🀐

Lovely83 nee dat is ook eigenlijk zo! Maar kan mij voorstellen dat mensen in paniek iemand anders bellen omdat het vertrouwd is ofzo. (Ik heb bijvoorbeeld 0,0 connectie met mijn huisarts πŸ˜†)

Lovely83 daar dacht ik ook over na, ik kwam tot de conclusie dat als er een huisarts in mijn straat zou wonen en er zou iemand gereanimeerd moeten worden ik wel bij jullie aan zou bellen. Maar voor andere zaken echt niet.
        De vrouw van de beste vriend van mijn man (inmiddels een vriendin van mij) is ook huisarts en ik zou het niet verzinnen haar te bellen voor medische zaken.
        Als we samen bbq-en praat ik wel over de gezondheid van mijn vader bijvoorbeeld maar niet om info of diagnose ge vergaren maar omdat dat ter sprake komt net als met andere vriendinnen. Ik vergeet meestal dat ze huisarts is eigenlijk😊

Liekje81 Maar moet eerlijk zeggen dat ik mijn werkgever en een vriendin die huisarts is ook weleens wat korts vraag. 🀐

Ik denk dat als ik een arts in mijn vriendenkring had het waarschijnlijk ook eerst daar zou proberen, vooral als het om iets lulligs gaat als een zetpil. Maar aan de andere kant kan ik ook wel weer begrijpen dat je daar als arts ook doodmoe van zou worden dat jij steeds gevraagd wordt ipv gewoon je eigen arts bellen. Vooral als het in je eigen tijd is.

Cactusje
            Hij word zelfs in de avonden en weekenden gebeld. En mensen denken dat hij zo door de telefoon kan vertellen wat er is en medicatie gaat voorschrijven πŸ™ˆ of dat hij even langskomt. Gelukkig word hij zelf ook strenger en verwijst ze naar de HAP of eigen huisarts. Maar vervelend is het wel. En ze bellen uit het hele land en zelfs uit zijn land van herkomst πŸ˜‚.

Huggybird
              reanimatie zou ik inderdaad snappen!
              Mijn man heeft ook wel eens een wondje geplakt bij de kinderen van de buren. Maar dat was omdat hij het op dat moment zag en aanbood er werd hem niks gevraagd. Vind ik ook al heel anders dan dat mensen hem bellen.

Ik denk dat het nu voor haar duidelijk is, mijn man stelde het erg op prijs en vroeg of ik voortaan al zijn telefoontjes wilde afhandelenπŸ˜‚.

Als je nou niet normaal tegen mij kan reageren ga ik weer naar huis hoor.

Lovely83 Ik snap wel dat ze het vraagt, is toch makkelijk. Maar ik snap jou ook absoluut en vind het goed dat je dit gezegd hebt! Je hebt helemaal gelijk dat ze de hap of haar eigen huisarts kan bellen en dat je man gewoon lekker van zn vrije tijd kan genieten!

Lovely83 Zo erg is het hier gelukkig niet! Soms een appje ofzo. Gaat om kleine dingen, als jonge ouders twijfelen ofzo.

Lovely83 een vriend van mijn man is huisarts, maar die ik ken ik al vanaf zatte student met foute humor. Ik kan me hem dus ook helemaal niet echt voorstellen als huisarts en zou het niet in mijn hoofd halen daarmee medische zaken te bespreken. Dat doe ik liever wat anoniemer πŸ˜‚

Zojuist, op een symposium tussen de oude bokken: "Ik lees geen krant. En ik demonstreer ook niet voor een beter klimaat." Zo, die gingen even door het lint zeg 🀣

Lovely83 dit is wel herkenbaar! Een vriend van ons is ook huisarts en hij wordt er soms gek van πŸ™‚

Ik vraag ook nooit om advies, dan bel ik m’n eigen huisarts wel of de HAP.