[verwijderd] Wat verdrietig voor haar en wat naar voor jou om haar zo te zien.
Heel veel sterkte!

• [verwijderd]

@Cactusje @Rietje88 ja is even goed kut. 😥Maar ik wil ook niet blijven hangen in een situatie die zo goed als uitzichtloos is..

• [verwijderd]

[verwijderd] Oei! En kan je ook concreet aangeven wat er dan voor jou structureel moet veranderen?

• [verwijderd]

Tantetil nee gewoon in Nederland, de afstand tussen ons heeft een andere oorzaak, die is meer emotioneel. Dat maakt het ook zo gecompliceerd @[verwijderd], onze behoeften botsen volledig. We hebben allebei flink wat bagage en dat werkt niet. Ik heb dingen nodig waar hij niet toe in staat is om die te geven door zijn verleden, hij heeft dingen nodig die ik hem niet kan geven door het mijne. Ik wil niet stoppen, ik wil zo graag dat het werkt, maar uiteindelijk lopen we iedere keer op hetzelfde punt vast en ik zie het even niet meer veranderen. Ik hoop dat het nog wel mogelijk is, ik ben stapelgek op hem, maar ik vraag me af of het nog wel zin heeft om te investeren in iets wat nergens toe leidt, hoeveel geduld ik nog moet hebben terwijl ik niet weet of het überhaupt ooit wel kan..

[verwijderd]

Wat verdrietig. En wat lastig om zo aan de zijlijn te moeten kijken hoe je vader haar zo onaardig behandelt. Rot dat hij niet inziet dat boos worden bij dementie natuurlijk geen klap helpt. Gaat ze het de volgende keer uiteraard niet opeens wel goed doen 🙄.

• [verwijderd]

[verwijderd] oh wat een klote situatie! Veel sterkte met wat je ook gaat beslissen 😘

[verwijderd] Het is vast niet wat je wilt horen. En het is heel rot als het niet werkt terwijl je dat heel graag wil. Maar denk je dat er hier misschien meer ruimt van zou kunnen komen om iemand te vinden waarmee de behoeftes niet zo botsen. Iemand met wat minder bagage. Die jou helpt om de bagage te delen zonder er een lading voor terug te geven.

• [verwijderd]

Rietje88 ik moet zeggen dat als ik besluit hiermee te stoppen ik me sowieso eerst op mezelf ga richten en voorlopig echt niet open zal staan voor een andere relatie, dus dat is nog even helemaal niet van toepassing..

Maar of ik er nou mee door ga of niet, ik zal in de eerste plaats voor mezelf moeten bedenken wat ik precies wil. Op dit moment weet ik dat sowieso allemaal even niet meer en ga ik dus ook nog geen beslissing nemen nu.

[verwijderd] Met mijn post bedoelde ik niet dat je het over moest laten zijn of dat je haast zou moeten maken met verder gaan. Ik bedoelde dat als dit iets is waardoor jullie niet samen verder kunnen gaan. Dat er ook andere mooie dingen nog op jouw pad kunnen komen. imo is resetten belangrijk om te doen mocht het stranden. Als jij weet wat jij wil dan weet je ook wat er in dat plaatje past en wat niet. Als jullie een manier kunnen vinden om jullie behoeftes niet te laten botsen dan is dat alleen maar mooi.

Je bent niet heel specifiek over wat er aan de hand is, maar ben je echt kwijt wat je wil of vraag jij je vooral af of het wel haalbaar is?

[verwijderd] Ach lieverd wat verdrietig om te lezen. Ik hoop dat jullie eruit komen samen.. Sterkte! 😘

@[verwijderd] wat verdrietig. Sterkte met het nemen van je beslissing.

@[verwijderd] oh wat moeilijk om te zien. Dementie is gewoon zo klote. Sterkte.

• [verwijderd]

[verwijderd] wat een verdrietige situatie. Het klinkt ook niet als iets wat op korte termijn snel gaat veranderen. Het lijkt wel een besluit gevoel vs. verstand. Deze zijn extra moeilijk. Sterkte met de situatie en veel wijsheid gewenst met wat je ook gaat beslissen.

Tegen mijn oudste, als ik na vandaag nog sokken can je tegenkom die gewoon ergens uitgetrokken zijn gooi ik ze weg. Als je dan straks geen sokken meer hebt mag je van je eigen geld nieuwe kopen.

Ik word helemaal gestoord van die sokken van haar die echt overal liggen. Smorgens trekt ze schone sokken aan, of nou ja schoon volgens mij de eerste beste die ze tegen komt, en zodra ze thuis komt worden ze weer uit gedaan. Daar waar ze dan op dat moment zit worden de sokken neer gegooid. Overal in de keuken en woonkamer liggen dus sokken.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Rietje88 vooral die laatste denk ik. Ik weet heel goed wat ik wil, maar na 8 jaar is er niet veel hoop meer dat het nog haalbaar is. En vanaf dat punt weet ik niet meer wat ik nog wil: zou ik er mee kunnen leven als het nooit gebeurd en het zo blijft? Wat vind ik belangrijker, wil ik (uiteindelijk) een normale stabiele relatie, maar met iemand die me nooit zo zou kunnen raken als hij doet? Of wil ik mijn beste vriend, die man waar ik zo gek op ben, die me volledig begrijpt, maar me niet toe laat?

@de rest: bedankt!

Alleen even een knuffel @[verwijderd] Moeilijke keuze!

Het is allemaal een beetje te veel voor me en ik weet dat alleen ik er iets aan kan veranderen, maar wil je alsjeblieft vandaag een beetje extra lief zijn?