[verwijderd] het lijkt mij niet per se ongezellig, ik hou wel van alleen zijn. En als je dan bij elkaar bent, kies je ook voor het samen zijn. Ik denk wel dat dat de kwaliteit van de momenten samen kan verbeteren.

En het lijkt me heerlijk dat als hij over zijn zooi struikelt, hij mij niet de schuld kan geven dat het niet is opgeruimd (werd terug genomen toen ik hem daar op wees, dat wel).
Of dat hij mij niet stoort als ik eerder ga slapen dan hij doet.

Maar ik schrijf nu wel vanuit een situatie waarin we beiden te lang te weinig hebben geslapen en daarom volledig langs elkaar communiceren. Normaal (buiten de babytijd) doen we het beter als team.

Vulpen klopt, dat maakt het allemaal bepaald niet beter πŸ˜‚ het is een schatje, maar wel vermoeiend.

Ik heb ook rust en stilte nodig anders word ik chagrijnig. Mijn man niet. Die trekt zijn eigen plan en is verder heel aanwezig. Ik vind dat soms vermoeiend en hij begrijpt ook niet altijd waarom ik alleen wil zijn. Ik ben gewoon graag alleen, kan mezelf prima vermaken. Had dat als student al, dan zaten mijn huisgenoten het hele weekend bij elkaar of gingen ze samen weg, ik vond het juist fijn om 48 uur tegen niemand te praten πŸ˜…

Ysabella zo leven vriend en ik doordeweeks langs elkaar heen, hij werkt 's nachts, ik overdag. En dat is voor ons echt ideaal! Hebben we allebei veel tijd voor onszelf doordeweeks en in het weekend lekker samen. Na zn ongeluk vorig jaar zat ie ineens maanden thuis, dat was voor allebei echt enorm wennen. Hij dacht: he gezellig, er is weer iemand thuis om tegenaan te praten. Ik dacht: ik ben moe, laat me met rust... 🀐
    Het is dat we een kind hebben, anders had ik wel altijd kunnen latten.
    Hier is de verdeling huishouden dat hij wat meer doet , maar hij heeft dus overdag meer tijd zonder een kind om zich heen. De mentale last ligt bijna volledig bij mij, ik regel alles met school, bso, verjaardagen, artsenbezoeken enzo. Heb de zorg voor dochter doordeweeks dus alleen.
    We hebben gelukkig wel een schoonmaakster. Ik ben meer de 'man' in huis. Heb mezelf echt moeten aanleren dingen van de trap naar boven te nemen enzo. Het interesseert me ook weinig. Maar hem wel, dus ik kom hem daarin tegemoet. Je wil niet weten hoe het huis eruit zag toen ie 3 weken in het ziekenhuis lag. Ik ben wel echt schoon, maar een enorme rommelkont. 😬
    Maar alles bij elkaar voelt het heel gelijkwaardig.

• [verwijderd]

Ik ben ook niet zo happig op samenwonen en woon ook ontzettend graag alleen. (Incl 2 jaar met zoon, heb ik ook 10 jaar alleen gewoond.)
    Maar als gezin is het gewoon niet heel handig. Mijn man is gelukkig niet de moeilijkste om mee samen te wonen, maar als er iets met hem gebeurd of we gaan uit elkaar, dan vind ik het heel niet vervelend weer alleen te gaan wonen.

Pietje1987 ik weet bijna zeker dat ik niet meer hoef samen te wonen. Latten is meer dan prima!

Ik zit ook nog steeds in dubio of ik wel weer wil samenwonen. Heb altijd geroepen, nooit meer. Maar dat is natuurlijk niet zo realistisch als je echt weer
    een serieuze relatie krijgt. En soms mis ik vriend nu wel als ik alleen thuis ben. Lijkt me heerlijk om altijd samen wakker te worden etc. En wij zijn allebei ook mensen die erg veel tijd en ruimte voor onszelf alleen nodig hebben. Dat doen we nu ook al als hij een weekend bij me is. Maar ik zou toch ook echt een stuk vrijheid missen.

Over huishouden en dingen zien maak ik me dan niet zo druk. Mijn vriend woont al tig jaren alleen en zijn appartement ziet er altijd netjes uit. Als we samen gegeten hebben bij mij thuis staat hij ook uit zichzelf op om samen af te ruimen. Maar dat is dus omdat hij dat gewend is. Ik denk dat mannen die nooit alleen gewoond hebben, gewoon die ervaring missen. Alleen dat betekend niet dat ze het niet zouden kunnen aanleren.

iMoeder haha ja wie weet praat ik wel heel anders als ik een hele leuke man ontmoet. Maar zolang de kinderen nog klein zijn lijkt het me sowieso niet fijn.

Ik heb zitten nadenken hoe je lat met kinderen.
      Ik zou op een huis uitkomen met een gezamenlijke woonkeuken en 2 slaapkamers en badkamer voor de kinderen. En dan 2 aparte units met woonkeuken en slaapkamer voor de ouders.
      Maar.... wie maakt dan de kinderunit schoon? Huur je daar iemand voor in? Of ben je als moeder gewoon ook dan de lul?

• Nescio hebben hierop gereageerd.

Tantetil hier is ook elke keer dat bakje vol en vriend leegt het nooit, terwijl ik dat koffiezetapparaat niet gebruik. Hij ziet het gewoon niet, de schimmel heeft er al wel eens in gestaan. Ik heb laatst gezegd dat ik het koffiezetapparaat weg doe als ik dat bakje nog een keer moet legen.

Eigenlijk moeten jullie gewoon 3 weken zonder man en kinderen op vakantie gaan 😝 succes ermee!

Hoe is t nu @Bloem ? Bij ons ging t ook alleen mis als we beiden in een dip zaten πŸ™

• Bloem hebben hierop gereageerd.

June ik zou 2 aparte huizen met een soort 'co-ouderschap' logischer vinden. Dan is de ouder die die dag/week de kinderen heeft, ook verantwoordelijk voor alles. En gewoon in het algemeen is ieder verantwoordelijk voor zijn eigen huis.
          Het zou wel ideaal zijn om dan naast/dicht bij elkaar te wonen, zodat de spontaniteit van samen eten/slapen niet helemaal verdwijnt.

Pimpelmeesje Nou, de dip is nog volop aanwezig. Vanochtend weer gedoe. Geen zin om hier er over uit te weiden maar echt πŸ€¦β€β™€οΈβ˜ΉοΈ
          Maar evengoed bedankt voor het vragen!

Bloem knuffel!
            Ik werd 2 weken terug (om andere reden) even helemaal gek thuis, toen ben ik 3 dagen naar een camping gegaan. Mijn vriendin heeft een uit de kluiten gewassen stacaravan, en het was zo fijn even weg te zijn. Zou je zoiets kunnen doen, of een andere 'out of the box' manier om er even tussenuit te gaan?

Pimpelmeesje Nou, weggaan is een beetje lastig. Maar ik heb wel zo ongeveer iedereen die ik kon bedenken gevraagd om weer eens af te spreken. Paar vriendinnen en goede kennissen maar ook buren, zowel met mij alleen of met ons samen. Even wat afleiding en leuke dingen. Verder heb ik over 2,5 week 2 weken kerstvakantie. En daar heb ik zo’n zin in.
              Leukste van alles vind ik nog wel wk-darts kijken πŸ™ˆDat doe ik zo ongeveer elk jaar samen met mijn zoons. Traditie dus. Verder ben ik van plan om zondag meteen de woonkamer met kerstdecoratie aan te kleden. Dan is het qua aankleding gewoon ook wat knusser. Ook erg fijn voor de weken dat ik hier in de huiskamer zit te werken. Wel wat acties uitgezet dus. En verder vooral kalm proberen te blijven en dag voor dag.

Mag ik ook even klagen. Ik erger me zo aan mijn man. Hij stelt alles uit, van klusjes doen tot administratie. Hij heeft een eigen zaak (bijberoep) en het komt altijd op mij neer om alle administratie uit te vogelen. Nu heb ik een drukke tijd op mijn werk dus heb ik daar steeds minder tijd voor. En dan presteert hij het nog mij een schuldgevoel aan te praten 🀯 terwijl ik altijd al het k*twerk voor hem gedaan heb, dingen die hij niet goed kan, die ik ook niet per se leuk vind maar die wel moeten gebeuren. Ik heb dit weekend het niet gedaan omdat ik gewoon op was/ben, en nu komt hij met een heel relaas over 'dat hij niet meer op mij moet rekenen'.

Ja dag. Reken dan niet meer op mij, pannekoek.

Nescio klagen mag sowieso natuurlijk, maar als ik dit zo lees vraag ik mij af of het zou kunnen dat het probleem is dat jij denkt "Ik help hem door de kutklusjes te doen" en hij denkt "Wij hebben samen een bedrijfje, ik doe het 'werk' en zij de administratie"?

Pimpelmeesje Ja dat klopt, hij denkt dat en in betere dagen zie ik het ook wel zo, maar ik ben het gewoon zat om telkens voor zijn uitstelgedrag en laksheid op te moeten draaien. Hij stelt bepaalde zaken steeds uit en verwacht dan dat ik het a la minute fix.