Ik vind het vooral jammer dat er meteen gezegd wordt dat vrouwen met die maat niet fit genoeg zijn om te sporten. Meteen een veroordeling.
Zou de mens sieren als ze niet constant de behoefte hebben andere te kwetsen onder het mom van een eigen mening.
Verder wel eens, ik denk dat in veel gevallen overgewicht wel meer is dan wat minder eten en sporten en mentaliteit. Daar ligt complexe problematiek onder, wat verschild van psychisch tot complexe lichamelijke reacties. Ik ben helaas ook gezegend met een lijf wat precies niet doet wat de dieeten zeggen. Ik hou m'n BMI op het randje van gezond/overgewicht met heel veel moeite. En dan sport ik 5 dagen per week en eet ik voornamelijk plant aardig en eet geen toegevoegde suikers enz. De meeste mensen in mijn omgeving zeggen ook, ja het ligt aan jezelf , maar wat moet ik dan? Nog meer dan 5x per week sporten? Ik moet ook nog werken, heb een kind, een man.. of moet ik gewoon stoppen met eten? Is dat gezond? Nee. Overgewicht is in 90% van de gevallen een complex probleem, wat vele malen groter is dan een paar keer sporten en wat minder eten π.