Ik kwam vanmorgen dit topic pas tegen en ik moet zeggen: het heeft mij echt geraakt. Sommige reacties heb ik met tranen in mijn ogen zitten lezen. Hoe er over mensen wordt gedacht die niet voldoen aan het schoonheidsideaal van de maatschappij, het raakt mij heel erg. Waarom? Omdat ik te dik ben. En niet een paar kilo te zwaar, maar tientallen.... De plussize lijn van Nike? Ik zou willen dat ik er in pas....
Wat ik in mijn leven al ben genoemd, aangestaard, bespot, uitgelachen, ik wens het niemand toe (net zoals ik het niemand toewens aangesproken te worden op hun uiterlijk, afkomst, religie etc)
Maar waarom doe je er niets aan dan? Is een vraag die ik ook vaak krijg. Maar zo makkelijk is een verslaving overwinnen ook niet. Allerlei diëten heb ik geprobeerd, van Sonja tot Cambridge, van Herbalife tot een dieet van een hartkliniek. Sommige waren erg succesvol, andere niet.
Maar nu is voor mij de maat vol. Ik ga er iets aan doen. Niet om die domme fatshamers ongelijk te bewijzen, maar IK wil een gezondere versie van mijzelf worden. Volgende week heb ik mijn eerste intakegesprek met een voedingsconculente. Ik ben benieuwd...