• [verwijderd]

• Bijgewerkt

[verwijderd] met name een te laag vetpercentage kan gezondheidsrisico’s geven https://www.bodyenpower.nl/home/gewichtsverlies/gewichtsverlies-blog/904-het-gevaar-van-een-te-laag-vetpercentage-bij-vrouwen

Ik zeg bewust ‘kan’, omdat net zoals bij een hoog gewicht sprake van nuance en individuele verschillen zijn. Wat voor de een ongezond is, is voor de ander juist prima.

Persoonlijk vind ik juist van die hele zichtbare spieren bij vrouwen niet zo mooi. Als ik bijv. maar iets mijn armen aanspan, heb ik van die dikke gespierde armen, nek en borsten. Dat komt door het klimmen, maar echt vrolijk word ik daar juist niet van 😬. Een wat ronder, zachter en vrouwelijker figuur vind ik mooier om te zien.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

[verwijderd] inderdaad planken

Hoppatee, we trappen nog een groep vrouwen naar beneden. Kunnen we ajb gewoon op een normale manier over verschillende vormen praten.

Ik word hier echt zo kwaad om. Mijn hele leven ben ik al een dun. Weet je, het woord plank is echt geen leuke vergelijking.

Ik vind blije vrouwen mooi, in welke vorm dan ook.

• [verwijderd]

[verwijderd] Ik denk dus zelf dat het wel jaloezie is omdat alleen mensen met overgewicht beginnen over mager en niet mooi terwijl andere slanke mensen complimenten geven.

Maar waarom is dat dan jaloezie en niet een kwestie van smaak? Het lijkt me alleen maar logisch dat mensen met een vergelijkbaar streven dezelfde smaak hebben en dus sneller zullen complimenteren dan iemand met een ander ideaalbeeld.
    Ik vind je discipline om te bereiken wat je zelf wilt knap, maar de manier waarop jij je lichaam omschrijft is niet mijn smaak. Dat heeft niks met jaloezie te maken, maar alles met mijn persoonlijke voorkeur.

• [verwijderd]

[verwijderd] dat benoemde ik al eerder omdat de mensen die dat altijd ter spraken brengen altijd zelf een paar keer per jaar op dieet zijn maar het ze blijkbaar niet lukt om vol te houden.

• [verwijderd]

[verwijderd] ik vind dat echt enorme aannames die je doet, er lijkt weinig ruimte te zijn voor een middenweg bij je. Er zit zo veel meer tussen enorm overgewicht hebben of volledig afgetraind zijn, en het streven naar welk figuur dan ook is persoonlijk.
        Ik geef zelf bijvoorbeeld de voorkeur aan een (curvy) zandloperfiguur, maar die smaak is zo persoonlijk dat jij niet kan invullen wat mijn beweegredenen daartoe zijn.

[verwijderd] Maar dat ze bv op dieet zijn, zegt toch niks over wat bv hun doel is met dat dieet en over wat ze zelf mooi vinden? Ik wil ook afvallen, maar wil geen lichaam zoals jij beschrijft.

[verwijderd] Hoppatee, we trappen nog een groep vrouwen naar beneden. Kunnen we ajb gewoon op een normale manier over verschillende vormen praten.

Ik word hier echt zo kwaad om. Mijn hele leven ben ik al een dun. Weet je, het woord plank is echt geen leuke vergelijking.

Ik vind blije vrouwen mooi, in welke vorm dan ook.

Eens met je laatste zin!

Maar ik denk tegelijkertijd ook dat we met zn allen zoooo'n lange tenen hebben gekregen.

(Okee, misschien zit het me hoog vanwege de teruggetrokken cartoon van de New York Times, waarover ik ook al verdrietig ben, omdat onze collectieve gevoeligheid blijkbaar te groot is geworden)

Nee, plank is niet zo'n aardige term. Maar lach erom alsjeblieft. Ik ben ook een plank, maar de post van Dasty Queen doet me niks.
        Toen ik op de middelbare zat, had ik een naamgenote in de klas. Om onderscheid te maken kregen we allebei een bijnaam. Die van haar weet ik niet meer, maar ik was Eva skeletje. Ook niet erg complimenteus, maar ik ownde die bijnaam. Als een geuzennaam.

De wereld wordt mooier als we niet zo veroordelend naar elkaar zijn. Maar hij wordt ook mooier als we een beetje zelfspot hebben. Dat maakt je alleen maar sterker. En mooier.

Te dun, te dik, teveel spieren, te weinig spieren.. het is nooit goed.
        Niemand is perfect, iedereen heeft een ander 'perfect plaatje'.

Ik denk dat wij als vrouwen niet zoveel naar een ander moeten kijken, het dicht bij ons zelf moeten houden.

Ik ben er ook 1 die haar hele leven te dun is geweest. Alle opmerkingen en vragen over eventuele ziektes die ik gehad heb kan ik een boek over vol schrijven. En nee het is niet leuk, net zoals het voor mensen met overgewicht niet leuk is.

Voor mensen met overgewicht is er altijd veel aandacht omdat het ongezond is, te dunne mensen krijgen vaak te horen, joh lekker makkelijk dat je alles kan eten.

Wat er gezegd is in RTL boulevard vind ik niet okee, maar zij is in mijn ogen dan ook het type vrouw die ontzettend neerkijkt op mensen die niet in haar plaatje passen.

Maar please, trek het je niet aan. Elk persoon heeft zijn eigen wensen, of het nou aankomen is of afvallen. Ieder doet er op zijn of haar manier ontzettend hun best voor. En laten we het is niet zo om het uiterlijk laten draaien, de binnenkant is veel belangrijker (vind ik)

Ik denk ook dat je niet moet onderschatten wat het met je doet als je keer op keer door mensen wordt duidelijk gemaakt dat je niet goed genoeg bent. Ik kan de straat niet eens meer over zonder angst te voelen. Vanaf kleins af aan overal kritiek. Van familie, bekenden maar ook onbekenden. Net te hard gefluister achter je rug om. Mensen die het nodig vinden om naar je te spugen als je probeert te sporten. Onbekenden die je uit lopen te schelden. Of subtieler dat je merkt dat je erg laag wordt ingeschat. Het komt in zoveel dingen terug, hoe kan je daar ongevoelig voor blijven? Inmiddels heeft zelfs mijn eigen zoon het opgepikt op school, is weer een andere manier om erachter te komen. Ik hield van lopen en fietsen. Maar ik ben het steeds minder gaan doen, ik voel mij niet meer op mijn gemak. Die angst is ook nog vermoeiend.

Ik heb het niet gezien bij Boulevard, dat is niet mijn type programma. Maar het gaat al jaren zo dat er dingen verteld worden die mensen al lang weten. Dat er onder het mom van gezondheid kritiek geleverd wordt en nog steeds loopt het gemiddelde bmi op. Zou deze insteek dan ook echt helpen? Of zou het misschien beter zijn om plezier te hebben in beweging en koken met veel groente, het daadwerkelijk lekker voelen in je vel welke maat dat je ook hebt? Als je dik bent door ongezonde voeding en weinig sport dan heb je weinig energie. Dan heb je al die meningen niet nodig om je al slechter te voelen en dan gaat het alleen nog maar om dingen te doen waarvan je je letterlijk beter gaat voelen. En niet met honden achter je aan om je over een hindernisbaan te jagen, maar om het gevoel wat je lichaam je geeft doordat je gezond doet. Ik vind het een goede zet van Nike, ik vind het geen verheerlijking van het hebben van een grote maat. Ik vind dat het zegt dat welke maat je ook hebt je altijd kan sporten. Niet dat ik zulke strakke kleding zou kopen.

Ik vind dit stuk van radar boos geschreven, dat ben ik niet gewend van ze. Maar er zitten wel een aantal goede punten in https://radar.avrotros.nl/columns/item/olcay-gulsens-opmerkingen-over-plussize-paspoppen-van-nike-zijn-dom-en-schadelijk/

Rietje88 Mensen die het nodig vinden om naar je te spugen als je probeert te sporten. Onbekenden die je uit lopen te schelden. Of subtieler dat je merkt dat je erg laag wordt ingeschat

Mn bek valt echt open.. Vind t zo erg dat dit soort dingen gebeuren..

• [verwijderd]

Robije wow ja, wat in- en intriest dat zoiets gebeurt!
            Ik heb niet het hele topic gelezen maar wat zou het geweldig zijn als we elkaar gewoon zouden laten zijn wie we zijn, als we elkaar écht zouden zien, in plaats van alleen maar de verpakking.
            Die hoe dan ook mooi is, hoe dun, dik, gekleurd, krom of recht of wat dan ook.
            Iedereen is mooi op zijn eigen unieke manier en daarover oordelen vind ik zó jammer! Waarom zouden we? Wat winnen we daarbij?
            Maar erger nog; wat verliest de ánder daardoor?
            Ik ben zelf te dun en zou er wat voor over hebben om en mooi rond en vol figuur te hebben.
            Maar zo willen we allemaal anders zijn dan we zijn en daar zit denk ik het probleem.
            Laten we onszelf accepteren (en liever nog mooi en goed vinden) zoals we zijn en laten we dat dan bij de ander ook doen.
            Een mening hebben ergens over is tot daar aan toe maar vaak is het een oordeel, verpakt als mening en die mogen we ook gewoon voor ons houden.
            Niet alles hoeft gezegd te worden, zéker niet als een ander daardoor gekwetst (of erger) wordt.

Ik kwam vanmorgen dit topic pas tegen en ik moet zeggen: het heeft mij echt geraakt. Sommige reacties heb ik met tranen in mijn ogen zitten lezen. Hoe er over mensen wordt gedacht die niet voldoen aan het schoonheidsideaal van de maatschappij, het raakt mij heel erg. Waarom? Omdat ik te dik ben. En niet een paar kilo te zwaar, maar tientallen.... De plussize lijn van Nike? Ik zou willen dat ik er in pas....

Wat ik in mijn leven al ben genoemd, aangestaard, bespot, uitgelachen, ik wens het niemand toe (net zoals ik het niemand toewens aangesproken te worden op hun uiterlijk, afkomst, religie etc)

Maar waarom doe je er niets aan dan? Is een vraag die ik ook vaak krijg. Maar zo makkelijk is een verslaving overwinnen ook niet. Allerlei diëten heb ik geprobeerd, van Sonja tot Cambridge, van Herbalife tot een dieet van een hartkliniek. Sommige waren erg succesvol, andere niet.

Maar nu is voor mij de maat vol. Ik ga er iets aan doen. Niet om die domme fatshamers ongelijk te bewijzen, maar IK wil een gezondere versie van mijzelf worden. Volgende week heb ik mijn eerste intakegesprek met een voedingsconculente. Ik ben benieuwd...

Kyra73 Wat knap van je dat je het zo vaak geprobeerd hebt en nu weer gaat proberen! Iets volhouden is hartstikke moeilijk, maar dat je het steeds weer probeert toont echt doorzettingsvermogen. Ik hoop heel erg dat het je gaat luken, veel succes!! En ik vind het heel erg dat dit topic je zo geraakt heeft, ik kan het me heel goed voorstellen en ik vind het echt erg dat mensen zo veroordelend zijn (in het algemeen bedoel ik, niet specifiek in dit topic).

• [verwijderd]

Kyra73 Zet hem op lieverd! Maar houd je voor ogen dat jij ook een mooi mens bent. Ongeacht je omvang. Mensen lopen veel te snel voorbij aan het feit dat mensen genetisch anders aangelegd zijn. ik ben zelf ook zo'n snelle dikworder. En ja dat is shit, maar ik ben er inmiddels achter dat ik op andere vlakken ook iets waardevols in te brengen heb. Wij zijn meer dan die paar extra vetrollen...

Kyra73 ik weet hoe moeilijk dit is. Ik ben in 2015 25 kilo afgevallen, maar heb nog steeds BMI 32. En het lukt me momenteel niet om verder af te vallen. Ik houd me dus maar vast aan het gegeven dat ik bij de paar procent hoor die het lukt om het gewichtsverlies blijvend te maken, want ik ben ook niet meer echt aangekomen (zwangerschap niet meegerekend).

Mijn zus maakt nu trouwens gebruik van de leefstijl coaching wat sinds dit jaar in de basisverzekering zit en vindt dat heel prettig. Beter dan gewoon de sportschool omdat er op veel meer vlakken wordt ondersteund. Dat traject duurt ook 2 jaar in totaal. Is jouw voedingsconsulente ook in dat kader?