Oh jeetje, geen idee, is het heel erg daarnaar je heen gaat?

[verwijderd]
Zou bij mij denk ik ook een beetje aan het dal liggen. Goed bereikbaar of is er een kans dat bij extreem weer je vast komt te zitten? En heb je nog optie om een andere week te gaan?

Ik zou denk ik gewoon gaan, omdat ik het ontzettend ruk zou vinden als de skivakantie niet doorgaat.

Ik zou ook gewoon gaan.
Het skigebied waar wij heen gaan, is sinds vandaag weer helemaal open. Vanaf maandag was een groot gedeelte weg ivm lawinegevaar.

[verwijderd] volgens mij valt t weer morgen nog mee, dus ik zou gaan.
Zondag wel veel sneeuw dus misschien weinig skiën, maar daarna wordt het rustiger.
(Wij gaan dinsdagavond/nacht, lijkt nu een goede planning)

Feye Volgens mij hebben we een winnaar! We vinden allemaal Maria Alm erg leuk! Top bedankt. (Nu hopen dat dit zo blijft natuurlijk 😁)

Youtan
    Leuk dat er wat tussen zat! Al geboekt?
    Wij vonden het ook fijne appartementen: midden in het dorp, je kunt lopend naar de lift, maar ook een skibus naast de deur en schuin tegenover het huis zit ook nog een après ski bar.

Youtan leuk, in Maria Alm ook een leuk kinderland, en lekkere pistes daar!

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

[verwijderd] beetje late reactie, maar ik zou het weerbericht en de weersite raadplegen. Is er groot lawine gevaar of valt het in jullie dorp mee?
    Wij gaan naar voralberg (grens Zwitserland) en vooralsnog ligt er veel sneeuw, maar geen code rood.

Zijn jullie gegaan? Zo ja veel plezier.

• [verwijderd]

Voorspellingen worden beter wanneer wij er zitten, jeuj!

• [verwijderd]

Wij zijn uiteindelijk gewoon gegaan. M’n man vond dat ik niet zo moest zeiken 😂

• [verwijderd]

[verwijderd] Er ligt meeeeega veel sneeuw 😱😂 Super mooi en leuk. Wel sneeuwt het nog steeds en morgen is er weer grote kans op lawine gevaar. Maar vandaag is t prima te doen!

Zo t wordt wel chaos op de wegen nu. Hopelijk wordt t morgen snel wat rustiger

Was even spannend gisteren en vandaag, maar de weg naar ons appartement is gelukkig weer vrijgegeven. Dus laatste dingen doen en dan in de auto, op naar de sneeuw!

Veel plezier @Noordeling!
          Hoe is het bij jou @[verwijderd]? Ben benieuwd hoe je bijna 3 jarige dochter het vindt om te skiën, mijn zoontje van bijna 3 mag dit jaar ook voor het eerst op de ski's, hij vindt zijn outfit iig geweldig.

Ik snap trouwens niet dat mensen nu nog offpiste gaan skiën... Tuurlijk is de sneeuw daar het mooist, maar is het het risico waard?
          Skiën jullie weleens offpiste? En heb je dan nog spullen mee mocht je in een lawine terecht komen? Ik blijf eigenlijk altijd op de piste...

• [verwijderd]

Feye Het is super leuk! Vandaag en gister was prachtig skiweer! Morgen ook nog mooi en volgens mij gaat het woensdag weer sneeuwen. V. vond het mega spannend en wilde eerst niet, maar toen we er bij bleven vond ze het super leuk. Toen ze smiddags weer ging konden we gelijk weg en was er niets aan de hand. Scheelt wel dat haar twee zussen ook in het klasje zitten natuurlijk. Het verbaasd mij ook hoe snel ze het oppikt. Maar ze is motorisch wel redelijk sterk moet ik zeggen, ze fietst ook al zonder zijwieltjes..

Vroeger ging ik altijd offpiste🙄 Kom je toch op de mooiste plekken. Nam nooit iets mee voor het geval er een lawine was. Super dom. Sinds we kinderen hebben blijven we keurig op de piste!

Ik heb vroeger ook offpiste geskied. Maar wel bijna altijd onder begeleiding van iemand die het gebied goed kent, aangezien we vaak ergens anders waren.

De offpistes die we wel zelf deden die lagen altijd tussen 2 pistes in bijv.

Gaan jullie eigenlijk allemaal naar Oostenrijk?
              Ik ben daar echt sinds m'n 18e niet meer geweest, ga altijd naar Frankrijk ivm goedkopere groepsaccommodaties en eerlijk gezegd mooiere pistes. Je mist wel de apresski sfeer maar die vind ik met de juiste groep toch minder erg om te missen.

Mijn favoriete skigebied is Paradiski (La Plagne en Les Arcs) maar ik denk dat ik gezien mijn conditie en het feit dat ik nu kinderen heb niet meer de hele dag kan touren, en dat kleinere plaatsjes nu ook voldoende zijn. Het blijft alleen zo'n pokkeneind rijden :p

• [verwijderd]

1981mama met gezin naar Oostenrijk en met mijn ski die hards vriendengroep naar Frankrijk. Oostenrijk vind ik veel gezelliger, ook op de piste zelf qua horeca. Meer gezellige kleine houten hutjes met open haarden en foute houte ski’s aan de muur. Doordat je met kinderen toch minder skiet is dat een pluspunt. We gaan dan toch wat vaker wat drinken, terrasje pakken etc. In Frankrijk mooiere pistes en meer mogelijkheden voor langere tochten. Dan ski ik echt non-stop en plassen en eten is dan enkel een noodzakelijk kwaad 😂.