Wintersport
Youtan
http://www.honsnhof.at
Wij zijn hier meerdere keren geweest, erg fijn huis. Website is niet erg up to date.
http://www.activeapartments.at/index.php/de/
In Maria Alm, vond ik een leuk skigebied en je zit midden in het dorp.
Youtan
Wij geven niet om apres ski, dus pakken vaak de wat rustigere dorpjes, voorkeur Oostenrijk of Zwitserland.
Gaan dit jaar naar dienten (zelfde gebied als Maria Alm) vorig jaar erg goed bevallen.
Sinds de kinderen er zijn vind k en gebied van minimaal 50km ook prima, weer skiën have dagen, dus een groot gebied heeft dan niet zoveel meerwaarde.
Dachstein West vonden we ook een leuk gebied.
Klein arl beviel ook goed.
Daarvoor namen we wel grote gebieden, maar wel iets verder van de pistes af, als je toch hele dagen skiët vindt k even kwartiertje met de bus of auto niet erg. (t gebied van Davos vind k qua pistes t mooist tot nu toe, echt super lange pistes en relatief rustig)
Top bedankt!
Noordeling
wij zijn de laatste twee jaar naar Les Orres geweest, klein en rustig, maar mijn man mist wat gezelligheid en ik de uitdaging. Mijn dochter kan na twee jaar al belachelijk goed skiën, dus ik durf dit jaar Oostenrijk en de langere tochten wel aan. Ze gaat dit jaar 4 hele dagen op les en 4 hele dagen met ons mee, heerlijk. Dit jaar gaan we naar Koningsleiten.
En dan volgend jaar met mijn twee vriendinnen en hun gezinnen. Ik dacht dat grotere huizen makkelijk te vinden zouden zijn ... Maar ik heb leuke tips al hier die ik op mijn gemak ga onderzoeken.
[verwijderd]
Wij zouden morgen vertrekken naar Zwitserland maar door de huidige sneeuwbuien en lawines etc twijfelen wij een beetje.. Er schijnt nog heel veel meer sneeuw aan te komen vanaf morgen/zondag.
Wat zouden jullie doen?
Oh jeetje, geen idee, is het heel erg daarnaar je heen gaat?
[verwijderd]
Zou bij mij denk ik ook een beetje aan het dal liggen. Goed bereikbaar of is er een kans dat bij extreem weer je vast komt te zitten? En heb je nog optie om een andere week te gaan?
Ik zou denk ik gewoon gaan, omdat ik het ontzettend ruk zou vinden als de skivakantie niet doorgaat.
Ik zou ook gewoon gaan.
Het skigebied waar wij heen gaan, is sinds vandaag weer helemaal open. Vanaf maandag was een groot gedeelte weg ivm lawinegevaar.
[verwijderd] volgens mij valt t weer morgen nog mee, dus ik zou gaan.
Zondag wel veel sneeuw dus misschien weinig skiën, maar daarna wordt het rustiger.
(Wij gaan dinsdagavond/nacht, lijkt nu een goede planning)
Youtan leuk, in Maria Alm ook een leuk kinderland, en lekkere pistes daar!
[verwijderd]
- Bijgewerkt
[verwijderd] beetje late reactie, maar ik zou het weerbericht en de weersite raadplegen. Is er groot lawine gevaar of valt het in jullie dorp mee?
Wij gaan naar voralberg (grens Zwitserland) en vooralsnog ligt er veel sneeuw, maar geen code rood.
Zijn jullie gegaan? Zo ja veel plezier.
[verwijderd]
Voorspellingen worden beter wanneer wij er zitten, jeuj!
[verwijderd]
Wij zijn uiteindelijk gewoon gegaan. M’n man vond dat ik niet zo moest zeiken
[verwijderd]
[verwijderd] en? Hoe is het daar? Nog wel te doen toch?
[verwijderd]
[verwijderd] Er ligt meeeeega veel sneeuw Super mooi en leuk. Wel sneeuwt het nog steeds en morgen is er weer grote kans op lawine gevaar. Maar vandaag is t prima te doen!
[verwijderd] Ik hou van sneeuw. Iets minder van lawines, haha.
Geniet ervan!
Zo t wordt wel chaos op de wegen nu. Hopelijk wordt t morgen snel wat rustiger