[verwijderd]
Manque bedankt voor de uitleg. Die miste ik in het betreffende topic. Lijkt me handig om dit daar nog even te vermelden. Dan snap je als lid ook waarom er keuzes zijn gemaakt.
Manque bedankt voor de uitleg. Die miste ik in het betreffende topic. Lijkt me handig om dit daar nog even te vermelden. Dan snap je als lid ook waarom er keuzes zijn gemaakt.
Mazelen kunnen vervelende gevolgen hebben. Gezonde mensen zullen even ziek zijn. Maar kwetsbare mensen kunnen hele nare bijverschijnselen krijgen. En in sommige gevallen zelfs sterven.
En voor die kwetsbare mensen vind ik dat je je moet laten vaccineren.
Waarom zou je in een global village waarin we nu leven, zo onvoorzichtig zijn om geen vaccin te halen.
polio was vroeger ook een kinderziekte, nou lijkt me dat ook niet iets wat ik graag terug zou willen zien komen in de westerse wereld.
Mag ik nog even offtopic reageren dat ik wel vind dat zulke berichtjes niet openbaar hoeven en dat daarvoor pb geschikt is. En dat 1 moderator die eroverheen valt genoeg is, ipv meerdere?
On topic:
Wat zouden jullie ervan vinden als dit om de waterpokken ging ipv mazelen? In USA wordt je hiervoor ingeënt en in NL krijgen we het allemaal
1981mama De waterpokken kunnen gepaard gaan met lichte koorts. Mazelen gaan vaak gepaard met hoge koorts, en pijnlijke plekken in de mond. Voor kinderen die al een zwak gestel hebben, is de combinatie van koorts en niet-eten een behoorlijke aanslag op het lichaam. Complicaties bij een mazeleninfectie zijn hersenvliesontstekingen en longontstekingen.
Kortom: ik denk dat mazelen een stuk heftiger is dan waterpokken en de complicaties veel erger kunnen zijn. Wellicht dat men in Nederland daarom een onderscheid maakt.
Overigens kun je je kind ook hier wel laten inenten tegen de waterpokken, ik heb daar een tijdje terug nog contact over gehad met onze huisarts.
1981mama Je mag je hier wel laten inenten tegen waterpokken.
Dit gebeurt vaak bij kinderen met een donkere huidskleur. Waterpokken kunnen daar namelijk hele erge littekens op de huid veroorzaken. Ik had dat misschien dus wel willen doen voor mijn dochter want ze heeft ze heel erg gehad en heeft ondanks het niet krabben toch lelijke diepe littekens. Gelukkig had ze ze niet in haar gezicht.
Ik vind het heel dubbel en weet het eigenlijk niet zo goed.
Ergens ben ik voor verplicht vaccineren maar andere kant ben ik ook voor zelfbeschikking.
Maar het gaat om kinderen die zelf geen keuze kunnen maken.. lastig vind ik het!
Je kon ergens zien hoe hoog de vaccinatiegraad is per gemeente. Hier is die rond de 89% en dat vond ik best schokkend. 1 op de 10 kinderen is dus niet gevaccineerd.
Mijn jongste was net geboren toen de oudste naar school ging. Zij had een zwakke gezondheid en ik kwam bijna dagelijks met haar in de school. Het idee dat ze dan nog erger ziek had kunnen worden omdat andere ouders de keuze maken om niet te vaccineren vind ik pijnlijk.
Wat betreft mazelen. Het is minder ernstig maar ook daarvan vind ik dat het ouders aangeboden moet worden zodat elke ouder daarvoor kan kiezen als ze dat willen.
Pilea Mijn dochter heeft het destijds echt flink te pakken gehad en heeft ook lelijke littekens. Van te voren dacht ik vrij laconiek over de waterpokken. "Gewoon simpele kinderziekte, iedereen krijgt het een keer en sommige kinderen hebben er niet eens last van en spelen vrolijk door." Ik had mijn dochter er niet voor laten vaccineren, als ik had geweten dat dat kon. Maar nu weet ik hoe het ook kan gaan en als ik meer kinderen had gehad, had ik die zeker laten vaccineren tegen de waterpokken.
Sneeuwvlok maar andere kant ben ik ook voor zelfbeschikking.
Daar kom ik momenteel dus niet uit he In deze discussie gaat het heel vaak over zelfbeschikking, maar het betreft helemaal geen zelfbeschikking. De kinderen hebben er zelf namelijk niks over te zeggen, het gaat om keuzes die ouders voor hun kinderen maken.
Mary Volgens dit artikel heeft het bij joden niets met geloof te maken en is er al een soort quarantaine, maar ja, hoe handhaaf je dat?
[verwijderd] ik ook, om dezelfde reden bij mijn middelste dochter. Oudste had er een long ontsteking door. De jongste wil ik laten vaccineren.