Nou ik dacht dit word een discussie over vaccineren. 😆

• [verwijderd]

Jongens (dames) beetje lullig om sevenof9 nu zo aan te vallen. We hebben pas een evaluatie gehad met alle mod's en daaruit is de regel (geen richtlijn) duidelijk aan bod gekomen dat het niet de bedoeling is dat hele berichten worden geplakt hier maar de link naar het artikel met daarbij een korte toevoeging waarom het topic word geopent. Dus niet alleen een bericht want we zijn geen nieuwssite. Ze houd zich gewoon aan de afspraken die we gemaakt hebben en daar word ze nu (in mijn ogen onterecht) op afgerekend. Beetje jammer dit!

Sevenof9 Nou ik vind van niet. Je eerste reactie was dat ik de regels moest lezen.

Kijk als er hele lappen tekst op staan zoals een longread, dan snap ik het. Of iets schokkends, waardoor de regel er kwam. Maar van een normaal krantenartikeltje ga ik toch geen samenvatting maken? Het is geen school of zo. En alleen de link of het halve artikel, waarom? Moet je doorklikken om verder te lezen. Dat is toch omslachtig?

De reden waarom je een artikel plaatst lijkt me ook evident, je wil andere mensen hun mening horen over dat onderwerp. Moet ik dan als vereiste ook binnen 5 minuten mn eigen mening geven. Daar vind ik eigenlijk ook wel wat van om dat te eisen.

Goed, tot zover mijn mening aangaande dit dus.

Sneeuwvlokjes Ik ben nooit voorstander geweest van verplicht vaccineren. Maar als het zo de spuigaten uitloopt, zul je op den duur toch iets moeten. Want zo kan het natuurlijk niet. Honderden mensen ziek, ziekenhuizen overbelast, wat kost dat allemaal wel niet?

Ik denk dat we in Nederland die discussie vroeg of laat ook een keer gaan krijgen als dit soort uitbraken vaker gaan gebeuren.

1981mama ik begrijp geloof ik niet wat schrijffouten of spellingswijzen ermee te maken hebben, kun je dat toelichten?

@iMoeder, vind je de regel echt zo problematisch? We hebben hem in t leven geroepen omdat er anders steeds van die enorme lappen tekst gepost worden, al dan niet met een toelichting van TS. Het maakt het er niet overzichtelijker op, zo'n enorme lap tekst.

Daarnaast is een verduidelijking van waarom je iets plaatst of wat je er zelf over denkt niet teveel gevraagd, toch? Dat gebeurt overal op het forum. Je plaatst ook geen IMBD pagina van een film als je het daar over wil hebben.

[verwijderd] Ja dat klopt. Mijn hele reactie was ook meer gericht op het beleid an sich i.p.v. persoonlijk aan @Sevenof9. Dat was de bedoeling niet.

Dus bij deze Seven, ik hoop dat je het niet persoonlijk opvat. Zo was het niet bedoeld.

• [verwijderd]

iMoeder Nou ik vind van niet. Je eerste reactie was dat ik de regels moest lezen.

Nee, de eerste reactie van @Sevenof9 was niet dat je de regels moest lezen, maar de vraag of je de regels wilde lezen en je bericht aan wilde passen naar de regels van het forum. Ze zei dat op een normale manier. En dat is iets wat wij gewoon moeten kunnen doen. Dat hoort bij modereren.

• [verwijderd]

iMoeder het idee achter deze regel is dat er geen hele artikelen geplakt worden hier. Veel mensen vinden dat storend dus is de afspraak gemaakt een link te plaatsen. Daarnaast is er ook afgesproken dat de plaatser even vermeld wat hij met die link wil zeggen, dus bijvoorbeeld even samenvatten met daarachter en mijn mening is....
        Als je niet mee wilt delen in de discussie waarom dan een artikel plaatsen?
        sevenof9 houd zich alleen aan de gemaakte afspraken/regels. Een excuus is hier wel op zijn plaats vind ik.

Manque Ja ik vind het wel storend. Met name het ‘geef eerst je eigen mening’ stukje. Maar dat ligt misschien aan mij hoor. Soms lees ik iets en denk ik, wow, daar wil ik het over hebben. Maar mijn eigen mening is op dat moment nog niet helemaal uitgekristalliseerd. Ik heb daar altijd even voor nodig, wat nadenken en herkauwen, dat moet ik even wegen, tegen andere meningen aanhouden (klankbord idee). Als jij dan vraagt (want heb je een aantal keer gedaan), wat vind je er zelf van. Dan moet ik echt even denken, ja, wat vind ik er nu eigenlijk van. Ik ben iemand die graag hardop doet aan ‘bouncing off ideas’, echt als een bal metafoor, die je eens even tegen wat muren laat stuiteren.

Nah ja, het is een ietwat hoogdravend verhaal geworden. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

• [verwijderd]

iMoeder Maar dan is dàt dus je doel met het topic: het vormen van je mening. Schrijf dan gewoon: ik kwam dit artikel tegen en weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan vind. Wat vinden jullie?

Pietje1987 hoop ik dat mensen zich nu wel drie keer bedenken voordat zij besluiten om hun kinderen (en zichzelf!) niet in te enten.

Hoeveel doden zijn er al gevallen, hoeveel blijvende schade? Tegenstanders van vaccinatie op grond van de schadelijke bijwerkingen zijn echt nog niet onder de indruk. In dit geval gaat het om een geloofsgemeenschap, en daar wordt het denk ik niet opgevat als teken van God/Jahweh dat ze wel moeten gaan vaccineren.

Maar je hoeft toch niet meteen je eigen mening te hebben. Je kunt toch je vraag erbij zetten. Dan id het toch duidelijk waarom je het artikel plaatst (achter de link).
            Lijkt me niks mis mee.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Ik vind het eerlijk gezegd ook irritant die lappen tekst i.p.v. een link.

Ten eerste leest een tekst in een fatsoenlijke opmaak vaak lekkerder weg dan een platgekopieerd stuk in een forum post.
            Daarnaast kan ik in de OP niet duidelijk zien waar het artikel vandaan komst, wat ik wel belangrijk vind aangezien ik een artikel uit de Telegraaf/Daily Mail o.i.d. heel anders zou beoordelen dan die uit een wat serieuzere krant.

Als gevolg lees ik ongeveer de helft en hou het dan verder voor gezien met inderdaad de vraag in mijn achterhoofd: ‘wat vind jíj van dit artikel en waarom plaats je het’?

Ik ben zelf erg pro-vaccinatie maar vind zelfbeschikkingsrecht nog veel belangrijker. Dus ik ben tegen verplicht vaccineren en een boete. Wel vind ik dat instanties kinderen moeten kunnen weigeren die niet gevaccineerd zijn op religieuze grond of andere overtuiging.

iMoeder dan kan je toch zeggen ik las dit artikel en dacht daar wil ik het over hebben dan is dat toch de reden dat je het plaatst? Of idd lijkt me interessant hier jullie meningen over te lezen. Je hoeft echt niet meteen je eigen mening klaar te hebben. Maar dan weten we waarom je speciaal een bepaald artikel plaatst. Als er alleen kranten artikel staat en verder niks denk ik ja dat kan ik ook op het nieuws lezen wat moet ik erop reageren snap je?

Oh sorry beetje mosterd na de maaltijd mijn reactie zie ik nu

iMoeder Maar mijn eigen mening is op dat moment nog niet helemaal uitgekristalliseerd. Ik heb daar altijd even voor nodig, wat nadenken en herkauwen, dat moet ik even wegen, tegen andere meningen aanhouden (klankbord idee).

Dat heb ik ook vaak, hoor. Ik vind het ook best lastig om over sommige onderwerpen een mening te vormen. Dan ben ik het onderwerp nog van meerdere kanten aan het bekijken. Of ik heb input nodig om een mening verder uit te diepen. Zoals laatst tot 2x toe bij het onderwerp van de dialooggroep waar ik in zit. Dan heb ik inspiratie nodig omdat het onderwerp me helemaal niks doet en dan open ik er een topic over. Dat helpt me echt goed op weg. Dus ik snap je helemaal, wat betreft het nadenken, klankbord enz. Maar ik persoonlijk zou het heel fijn vinden om dát dan te lezen van jou. Dat je daar naar op zoek bent, zeg maar.

Want nu is het alsof je zegt: hier heb je 2000 woorden, kijk maar wat je ermee doet. En ik vraag me dan af: zou ze vinden dat dit artikel haar mening over een bepaald onderwerp onderschrijft? Zou ze het goed geschreven artikel vinden, of juist niet? Want ik neem aan dat je hier niet gewoon alleen maar artikelen aan de man brengt. Daar hebben we RSS-feeds voor, toch? 🙂

• [verwijderd]

[verwijderd] dit is dus de insteek die we hadden met deze regel!

• [verwijderd]

Jessie80 on topic, volledig mee eens! Wat mij betreft mogen ze wel korten op kinderbijslag (zoals in Australie) als je ervoor kiest niet te vaccineren.

Ik ben echt pro vaccineren, maar stel die hele wijk bestaat uit orthodoxe joden die voor hun geloof niet vaccineren, is het dan niet beter om die wijk in quarantaine te plaatsen zodat de uitbraak zich niet verder kan verspreiden? Die mensen blij dat ze geen verplichte vaccinatie hoeven en de rest blij dat de uitbraak zich niet verder kan verspreiden.

Aan de andere kant vind ik het verwaarlozing (dus ook een soort kindermishandeling) om je kinderen niet te vaccineren. Behalve je eigen kinderen, bescherm je daarbij ook de mensen die om welke reden dan ook (nog) niet gevaccineerd kunnen worden. Daarbij zijn de (eventuele) bijwerkingen een stuk minder erg dan de mazelen zelf.