Afhankelijk van waar ik slaap slaap ik aan boord slaap ik op het werk. Slaap ik thuis is het minimaal 20 minuten rijden, vaker 1/1,5u
Hoe lang ben jij onderweg van/naar je werk?
Ik ben ambulant begeleider, kom dus vooral bij mensen thuis. Gelukkig wonen we niet in een grote stad. Met fiets is mijn max 20 minuten fietsen.
[verwijderd]
2 trappen op
Op dinsdag en woensdag werk ik thuis dus dan heb ik geen reistijd. Op donderdag en vrijdag ga ik naar Zwolle. Met de auto een uurtje met het ov 1,5 uur van deur tot deur.
Ik zou het trouwens niet volhouden om dat naar Zwolle reizen 4x per week te moeten doen. 2x is meer dan genoeg. Ik werk thuis als ik de kinderen heb. Als ze bij hun vader zijn maakt t me niet zoveel uit
Bedankt voor de reacties!
Ik werk 4 dagen en blijf dat doen. Mijn werkgever is heel flexibel, ik kan komen en gaan wanneer ik wil. Ik werk standaard een dag thuis.
Ik ga het dus gewoon proberen, maar spannend blijft het! Vooral de terugreis en als ik de kinderen moet ophalen.
Nog geen 5 minuten, ik zou het prima op de fiets kunnen doen maar omdat ik vaak savonds werk ga ik in de auto. In het donker over boerenweggetjes is niet echt mijn ding
Toen ik nog werkte had ik eerst ook bijna geen reistijd, werkte in de stad waar ik ook woonde. Helaas verhuisde het werk op een gegeven moment en toen had ik van deur tot deur (van huis naar station, trein en lopen naar het werk) 75 minuten. Veel te lang.
Rietjesbeker Dan had je met de fiets moeten gaan
Nee zonder gekheid, maar ik werk dus op 10 minuten van huis, met de auto. Maar ik ga eigenlijk altijd met de fiets, zo'n 25 minuten is het dan. Als ik een keer met de auto ga mis ik echt een stuk in mijn hoofd
Nescio Vooral het moeten ophalen van de kinderen lijkt me heel vervelend, als je dan in de file staat. Heb je wel back up voor als je het een keer niet redt? En hoe laat kan je beginnen? Is het een optie om heel vroeg te beginnen (bv 7 uur) zodat je ook heel vroeg weer klaar bent? Dan heb je veel minder kans op files.
[verwijderd]
20 minuutjes met de auto.
'S Ochtends een kwartiertje.
Snoopy1979 Ja die mogelijkheden zijn er gelukkig wel. Echt back up heb ik niet, we hebben geen familie in de buurt en vrienden/kennissen hebben ook hun eigen zorgen/schema.
Nescio dat ken ik, heb ook wel eens hopeloos in de file gestaan met batterij van mobiel leeg... echt geen fijn gevoel!!
Normaal 25 minuten deur tot deur, ben vooral lang onderweg doordat de kinderen 's ochtends naar 3 locaties moeten. En een enkele keer dus naar Delft of Utrecht en dat is vanuit het zuiden (buurt van Eindhoven) geen pretje...
Als ik met de auto ga begin ik trouwens al om 7 uur en werk ik tot 15.30. Dan heb ik dus eigenlijk geen last van files. Daarbij gaan er niet zoveel mensen richting het oosten haha. Aan de andere kant van de weg is het drukker. Op de terugweg hetzelfde idee
Snoopy1979 dat deed ik ook vaak, en dat hielp idd enorm. Maar ik woon en werk nu elders en is het met de fiets niet meer te doen helaas...
Ik ben een uur en een kwartier tot anderhalf uur onderweg. Ik vind 40 minuten dus zalig kort klinken Maar ik heb de luxe dat ik geen kinderen hoef te halen en brengen, denk dat vooral die logistiek stress kan bezorgen..
Ik zou wel graag wat dichterbij willen wonen maar als ik echt hetzelfde beroep in dezelfde sector zou willen doen zou ik naar een andere stad moeten verhuizen en dat ben ik niet van plan.
7-10min fietsen naar werk. Of 20min lopen.
35 min zonder file in de ochtend meestal 40 in de middag 45 a 50. Maar soms werk ik bij klant en vb vandaag was ik heen 1.5 uur en terug 1 uur en 3 kwartierbezig nou dat zou ik niet graag elke dag doen
Tot voor kort was ik 45 minuten enkele reis bezig (met de auto), nu een uur (met de fiets of bus). Als ik zou mogen kiezen zou ik minder reistijd willen, maar de baan is het wel waard.
Wat voor mijn gevoel veel uitmaakt is hoeveel marge je moet aanhouden. Soms een half uur, soms een uur, maar ook regelmatig 75 minuten vind ik vervelender dan altijd een uur reistijd. Je moet dan namelijk altijd marge inbouwen bij je overleggen bijvoorbeeld. Dat vond ik bij mijn vorige baan lastiger. Dat was niet erg filegevoelig, maar op bepaalde tijden kon het regelmatig opeens heel druk zijn en dat scheelde dan opeens 15-20 minuten. En als je dan iets gepland hebt, word ik daar heel zenuwachtig van. Nu kan ik gewoon meteen als ik start een overleg inplannen, want ik weet gewoon dat ik zo laat binnen ben (echt overmacht uitgezonderd natuurlijk).