Luxe situatie nu: ik ben maar 10 min onderweg naar mijn werk en heb nooit file. Maar over een klein half jaar verhuist het bedrijf naar een andere locatie en ben ik in het beste geval 40 min onderweg. En in het slechtste geval gewoon veel langer (veel file op dat traject). Dit gaat nu over de auto, met het OV ben ik nog veel meer tijd kwijt.

Ik zie er dus best tegenop maar vraag me af of het niet een beetje een luxeprobleem is.. hoe lang zijn jullie onderweg van/naar je werk?

• BabyFG hebben hierop gereageerd.

Ik rijdt in 10 minuten van huis naar BSO en daarna 10 minuten van BSO naar werk. Als ik rechtstreeks van huis naar werk zou rijden, zou ik er denk ik 15 minuten over doen.

Ik snap dat je er enorm tegen op ziet. Of je er aan kan wennen is denk ik een kwestie van uitproberen.

• [verwijderd]

Ik had 10 minuten reistijd (op de fiets) zonder stoplichten echt super luxe.
    Nu heb ik een andere baan waar ik elke dag echt super gelukkig mee ben. Maar mijn reistijd is verdrievoudigd. Doe er nu makkelijk 30 tot 40 min over om op mijn werk te komen. Niet veel, maar we moeten het thuis wel anders gaan organiseren omdat ik het niet meer red om elke dag de kindjes te halen.
    Klinkt stom want andere stellen zullen het vanzelfsprekend vinden. Maar wij moeten echt even schakelen.

Mijn werk is op 10 min rijden met de auto. Ik hoef niet eens over de snelweg. Ik doe het ook vaak fietsend; 25 min.
    Als mijn werk zo ver zou verhuizen zou ik serieus nadenken over een andere baan. Nou is er in mijn beroep heel veel werk te vinden, dat telt uiteraard mee.
    Ik voel me bevoorrecht dat ik zo dichtbij mijn werk woon.

25 tot 40 minuten, afhankelijk van hoe druk het op de weg is. In mijn team zitten meerdere mensen die 1,5 uur rijden om er te komen. Voor sommige banen willen mensen best een eindje rijden 🙂 Het ligt er dus aan. Vind je het waard? Of kun je iets vergelijkbaars dichter bij huis doen?

10 minuten met de fiets en daarna nog 25 minuten met de bus. De bus stopt praktisch voor de deur van m’n werk 🙂

Met de auto duurt het langer vanwege file etc. De bus kan de vluchtstrook op en kan zo de file ontwijken.

Nescio ik denk dat het er vooral aan ligt of je het op je werk zelf en in je functie heel goed naar je zin hebt.
    als het antwoord daarop ‘ja’ is dan is t bij file natuurlijk erg vervelend maar dan zit t je ws niet dwars omdat je het zo leuk hebt.

heb je t echter zoals ik helemaal niet naar je zin in je functie dan is elke minuut langer dan absoluut noodzakelijk in de auto een ware hel.

wij zijn zelf vorig jaar verhuisd en ik heb nu dus zonder file een reistijd van 40 minuten. Dat is overigens prima te doen hoor die 40 minuten 🙂
    maar zodra er maar een beetje file is (meest file gevoelige traject heb ik vanaf mijn woonplaats) dan kan t makkelijk 1,5 uur zijn dat ik onderweg ben.......
    dussss ik ben aan t rondkijken voor een baan dichter bij huis. Zeker nu met 2e onderweg lijkt t me gewoon fijner om dichter bij huis te werken. Mn man start in juni namelijk met een nieuwe baan en hij gaat nog een stuk verder weg werken 😅😅
    nou ja + dat ik t natuurlijk sowieso al niet naar m’n zin heb waardoor ik weg wil....

dus ja t valt of staat vooral met t feit of jij erg gelukkig bent op je werk in je functie en met je collega’s 🙂

Reistijd is tussen de 25 en 60 minuten, afhankelijk van de file, soms langer ivm een ongeluk. Ik vind het helemaal niks en had liever wat dichterbij huis gewerkt of in ieder geval een minde file gevoelig stuk gereden van standaard 30 minuten.

Denk ook echt dat het inderdaad aan je werk ligt en hoe leuk je dat vindt. Daarnaast ook aan je persoonlijkheid.... iedereen roept maar dat het filerijden wel went, nou ik doe het al 15 jaar en dag is voor mij echt niet zo. Nadat ik de kinderen naar school gebracht heb, heb ik stress om op tijd op het werk te komen (ligt echt aan mij, op werk maakt het niet uit), baal ik omdat ik weer te laat ben voor een vergadering, etc. Op weg naar huis gaat het hetzelfde, oma aflossen, te laat thuis voor het eten, dus eet ik alleen, gehaast gedoe omdat de kinderen nog moeten douchen en ik eigenlijk nog wil sporten... Voor mij werkt het gewoon niet en levert het gewoon stress op 🙃
    Sterkte met het maken van je keuze!

Hier dezelfde twijfel.... maar niet omdat het bedrijf verhuisd maar omdat ik rond aan het kijken ben voor een andere baan die meer recht doet aan mijn ambities en waar mijn interesses steeds meer liggen.
    Nu 10-15 mij reistijd en dan tussen de 40-60 minuten.
    Dilemma..... maar moet ik daarvoor mijn droombaan laten lopen? Ik denk van niet.

Mijn werk is zo'n 30 minuten rijden. Gelukkig niet over een filegevoelig traject. Ik heb ook wel elders gewerkt met 10 minuten reistijd, maar ik merkte dat ik mijn werk dan wel echt mee naar huis nam in mijn hoofd, dat is nu veel minder

Mijn reistijd is ergens tussen de 5 minuten en 1,5 uur. Ik ben kraamverzorgende en ben dus afhankelijk van waar de gezinnen zijn. Ik reis met het ov en probeer die tijd maar "nuttig" te gebruiken door wat te lezen, mailtjes af te handelen, soms even bellen met een vriendin. Ik wil in het najaar nu eindelijk echt eens aan mijn rijbewijs beginnen en dan is de maximale reistijd met file 45 minuten.

• [verwijderd]

Kyra73 Haha, ik wilde net schrijven: als ik vanuit de keuken afreis moet ik de woonkamer door en de trap op, maar als ik direct vanuit bed doorga hoef ik alleen maar de overloop over 😂

35 min met de trein en 10 min lopen als het meezit. Het zit ook weleens tegen. Voordeel van de trein is dat je nog een boek kan lezen of iets op je telefoon doen.
        Het lastigst vind ik het als school belt dat mijn kind ziek is en het duurt zo lang voor ik thuis ben. Ik kan ook niet “even heen en weer” voor een doktersafspraak. Maarals er verder geen calamiteiten zijn is het prima te doen.

20 minuten. Is ook een luxe, weinig file. Maar ik zou het zelf niet anders willen. Ik vind auto rijden al niet leuk en OV nog erger, dus alles wat noodzakelijk reizen is vind ik stom 😝

Soms 50 minuten, soms 1,5 uur, soms 1 uur en soms werk ik thuis (verschillende locaties heb ik). Ik snap dat het langer is, maar ik vind 40 minuten echt niet lang. Heb je vaste tijden of kun je ook voor de file vertrekken bijvoorbeeld?

Met de fiets ben ik 40 min onderweg, met de auto tussen de 25-35 min. Ik vind dit prima te doen. Alleen we hebben een locatie op 10 min fietsen, ik vind het soms wel jammer dat ik daar niet zit haha.

Maar ik heb ook op 2.5 uur enkele reis gezeten 1,5 jaar lang en dat was echt teveel. Zonder files was het een kleine 2 uur rijden, maar ja, kom de randstad maar eens door zonder files. Het werk was ook niet echt flexibel. Kon er niet voor 8.30 in en mocht niet later dan 9.00 binnen zijn, ik reed dus 100% spits. Na 1,5 jaar ging letterlijk het lichtje uit.

Mijn werk is verhuisd naar den haag...ik ga om half 8 weg en ben 915 uur op het werk. Ik zou 40 min daarom niet veel vinden.

Ik kan wel 1 dag per week thuiswerken, dus daarom hou ik het nog wel even vol.

Hoeveel dagen per week ga jij dan werken?

15 tot 20 minuten in een dorp (en het is een internationale organisatie wat een geluk haha) waardoor ik alleen over landweggetjes binnendoor aan het rijden ben. Enige wat ik tegenkom is overstekende schapen of een tractor. Luxe dus! Daarnaast werk ik ook een dag thuis.

Tot nu toe altijd 20 minuten in een stad verderop gewerkt maar wel filegevoelig waardoor ik er zo een uur over kon doen. Was ook prima. Alles went het is alleen even herorganiseren. Al moet ik zeggen dat ik dit met kleine kids wel heel fijn vindt!