Cowgirl80 Ja bij ons was avondeten dus eerst ook een probleem en we hebben ook al wel eens vlees aan haar gegeven omdat ze dat wilde (toen was ze 5), maar ook dat lustte ze niet en nu wil ze het niet meer, dus dat hebben we losgelaten 😛 Als we met haar gaan lunchen dan lust ze het ook vaak niet. Bijvoorbeeld een keer bij Bagels & Beans had ze een bagel met banaan en ahornsirooop, lustte ze de ahornsiroop niet 😛 En sindsdien lust ze ook geen banaan meer. Tomatensoep vind ze wel lekker met brood erbij, pannenkoeken lust ze ook. Maar ergens een broodje eten is meestal niet zo'n succes.
Met avondeten was het zo dat ze graag dingen los wilde eten. Toen we daar achter kwamen zijn we vaker de ingrediënten los van elkaar gaan geven. Saus met verschillende groente erin lustte ze bijvoorbeeld niet, maar als je haar macaroni zonder saus gaf en dan los de groente en vegaballetjes at ze het wel. We pureren ook wel eens de saus zodat ze de stukjes niet ziet en inmiddels eet ze het ook wel met stukjes, sinds anderhalf jaar heb ik eindelijk het gevoel dat we ook nieuwe gerechten op tafel kunnen zetten met avondeten en ze proeft het altijd en eet een paar hapjes, ook als ze het niet lust. Dat voelt wel echt als een overwinning. Ik zit nu te denken dat voor het broodbeleg misschien hetzelfde geldt, het zijn teveel ingredienten door elkaar. Kikkererwten lust ze wel los, hummus lust ze niet enzovoort. Ik zal eens vragen wat ze daarvan vindt, dan kan ze gewoon één maaltijd met peulvruchten eten en evt wat rauwkost erbij (dat vindt ze heel lekker) en dan de andere brood met zoet beleg.