Wat jij beschrijft over lunch en ontbijt hebben wij met avondeten. Mijn oudste roept ook vaak in lichte paniek als hij kijkt wat er op tafel staat “maar er is niks wat ik kan eten!” Hij is al vanaf baby een heel moeilijke eter. Ik heb dan ook geen oplossing voor je.... wij leggen geen druk op hem dat hij perse iets moet proeven ofzo, maar zelfs als we dat niet doen voelt hij druk. En hij wil wel iets eten, maar er zijn heel veel dingen die hij niet “kan” eten.
Wat doet je dochter als je met haar uit lunchen gaat? Mijn zoon is namelijk dol op restaurants, dan heeft hij het gevoel meer in controle te zijn en zit ik er minder tussen. Dan pluist hij heel de kaart uit en vraagt hij aan de ober wat voor ingredienten er precies in zitten. Regelmatig proeft hij dan wel iets nieuws.
Bij het ontbijt mag hij 2 boterhammen met zoet, ik wil niet dat hij met honger de deur uit gaat.
Wij zijn zelf vegetariers, maar mijn zoon krijgt wel 1x in de week vis en bio vlees, want hij lust zo’n beetje geen enkele andere eiwitbron.