Jessie80 Ze mag ook andere dingen hoor, ik eet zelf ook weinig brood dus er is vaak ook ander eten beschikbaar (soep, salades, warme gerechten enzovoort). Maar ze wil dit vaak niet. Haar zus eet dat wel, maar dan zegt ze bijvoorbeeld: je gaat toch geen macaroni als ontbijt eten. Nu ik het zo heb opgeschreven denk ik dat we misschien een soort planning kunnen maken met haar. Dus dan mag zij aangeven welke gezonde dingen ze lust en dan schrijven we die op en dan plannen we gewoon in wat ze wanneer gaat eten. Dan kan ze twee maaltijden gezond en één ongezond eten. Eens kijken of dat gaat werken.
Honkeytonk Ze is echt al heel erg dun en ze is ook heel actief. Kinderen kunnen prima gezond veganistisch eten, maar dan moeten ze wel genoeg eiwitten binnen krijgen. Ze lust wel rauwkost en dat eet ze ook wel, maar ik vind rauwe paprika's geen goede vervanger voor granen en peulvruchten. Ik vind het wel lastig om haar zonder ontbijt naar scouting te laten gaan, dan is ze pas tussen de middag thuis en heeft ze dus de hele ochtend in het bos rond gerend zonder iets te eten.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties, fijn om zo even gedachten uit te wisselen, dat brengt me zelf ook weer op andere ideeën! We gaan het straks eens met haar bespreken.