Bij de bevalling van mijn jongste verliep zo'n beetje alles anders dan gepland. Door complicaties tijdens mijn eerste bevalling zou ik een geplande keizersnede krijgen maar het werd een stortbevalling thuis in bijzijn van mijn moeder en de twee oudsten. M'n moeder belde een buurvrouw die verpleegkundige is voor hulp en toen die voor de deur stond werd de oudste naar beneden gestuurd om de deur open te doen. Horen we hem eerst in de gangkast rommelen en tegen de buurvrouw zeggen dat ze de dweilemmer mee naar boven moest nemen omdat mama het bed heel erg vies had gemaakt.

De bevalling van mijn zoontje ging zo bizar snel ( en makkelijk), dat ik net een hap van mijn warme kaasbroodje wilde nemen en ineens persdrang voelde. Hij was er echt binnen no time uit, en heb nog een heerlijk WARM kaasbroodje naar binnen zitten werken😂
Gek genoeg wilde ik perse tussen de weeën door eten. Ik was echt gefocust op eten 😂Dat was de laatste bevalling wel anders.

marb Nou, inderdaad! Ik had nogal wat gebloed bij de bevalling van de jongste (klein bloedvat gescheurd of zo). De vloer zat er onder en de verloskundige ook. Ze leek wel een slager. 🤣

Bij de eerste bevalling had ik been rug en buik weeen (bij de tweede ook maar toen voelde ik t niet door de ruggeprik) en ik vond t vreselijk. Heb aan Mn man gevraagd of hij mij knock out wilde slaan, deed hij helaas niet.
Toen ik naar de wc ging en hij vroeg wat ik ging doen, heb ik gezegd dat ik van t dak af ging springen 🤣

Bij de tweede heb ik tijdens het persen, toen het hoofdje al naar buiten kwam en dat heel erg brandde, heel hard geschreeuwd: “ze moet eruuuiiiiitttttt” De gyn kwam toen even kijken of alles wel goed ging.

5 dagen later

Bij de oudste had ik zoveel pijn dat ik serieus heb gezegd "haal hem eruit, desnoods in stukjes"...

De jongste ging makkelijker maar tijdens de persfase kwam er in de eerste minuten een man met kind binnengelopen... Verkeerde kamer...

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Heerlijk topic.

Bij mijn oudste mochten we op een gegeven moment naar het ziekenhuis. heb ik de vk gesommeerd om bij mij te blijven. Zij wilde om 4:30 nog eens terugkomen. Toen we arriveerden en mijn man eerst de auto nog keurig had geparkeerd 😄. Was ik van 5 naar 10 cm (ritje van 10 min) ik kwam ook de afdeling op met de mededeling, ik moet nu persen! Ze is uiteindelijk om 3:20 geboren.

Bij mijn jongste waren de vliezen nog niet gebroken, de vk (op slippers) wilde even kijken hoe ver ik was. Opeens braken mijn vliezen echt een stortvloed ze moest snel wegspringen anders zaten haar slippers onder. Ze heeft een dam van die doeken gebouwd om de stroom tegen te houden.

• [verwijderd]

Keizersnede van de jongste:

Gynaecoloog heeft de baby nog amper in haar handen, zegt: "jemig wat lijkt hij op zijn vader!"

Vriend kijkt trots.

Gynaecoloog zegt vervolgens tegen mij (ik wilde niet meekijken): "hij heeft rossig haar"

Vriend: "de buurman ook!"

Hele ok ligt blauw van het lachen

Kerels...

7 dagen later

Bij de 2e bevalling zei ik 'ik wil niet meeheeer' en vervolgens 'ze moet er toch uit'. Ik was lekker tegen mezelf aan het lullen.
Veel sorry gezegd. De vk kwam bv binnen. Ik zat middenin een wee en zei 'sorry' 🤣
Eerste wat ik vroeg nadat dochter op mijn buik was gelegd 'ben ik uitgescheurd?'

Van eerste bevalling weet ik niet veel meer. Die was ook gewoon niet zo leuk door t verloop 😉

Mijn zoontje was net geboren en werd meteen weggehaald, hij haalde niet zelfstandig adem (alles goed gegaan). Mijn vriend was mee met onze zoon, ze waren in de kamer naast de verloskamer. Mijn vriend kan heel slecht tegen bloederige dingen en vindt dingen als placenta vies. De gynaecoloog had de plecenta laten zien aan mij en vroeg zal ik hem nog even bewaren voor als je vriend zo terug komt. Ik heel droog gezegt, oh ja is goed wil hij vast zo ook zien. Hij komt de kamer binnen en het eerste wat de gyn zegt, kijk dit is de placenta. Tover het bakje van het dienblad af en duwt het zo onder de neus van mijn vriend. Die blik van hem 😂.

Marshmallow ja ik vind dat ook interessant om te zien. Snap wel dat mijn vriend er anders over denkt. Ik pest hem graag met dit soort dingen 😇

17 dagen later
    • [verwijderd]

De eerste werd een keizersnede zegt de gynaecoloog, weten jullie wat het geslacht is? Wij, nee. Zij, dan hebben jullie vast twee namen. Wij, nee, alleen een meisjesnaam. Zij, dat kan nog leuk worden. Toen onze zoon er was hield ze hem omhoog en zei, kijk maar mama, wat is het geslacht? En ik zei, oh nee, een jongen! Hij is twee dagen naamloos geweest. Er stond een X op zijn bandje.

• [verwijderd]

We kwamen er echt niet uit en waren stiekem overtuigd van een meisje. En bij de derde weer, maar dat was ook echt een meisje. De tweede, ook een jongen, hadden we wel een jongensnaam.

Bij de 2e kon ik de VK niet bereiken, weeën kwamen kort achter elkaar dus naar het ziekenhuis gereden. Werd ik weggestuurd omdat de afdeling vol was 🤔

Ik vond het prima om te gaan, nadat ze hadden gekeken hoe ver ik was... ik wist zeker dat het niet lsng meer zou duren. Ben in de hal gaan zitten en weigerde om op te staan. Mijn man schaamde zich kapot en probeerde mij te overtuigen toch naar het andere ziekenhuis te rijden. Ziekenhuis wilde eerst niemand halen omdat ik er nog zo rustig bij zat en ik écht nog niet ging bevallen.... er kwam toevallig een arts van de kinderafdeling voorbij die wel even wilde wel kijken hoeveel ontsluiting ik had (in een klein controle kamertje). 5 minuten later had ik mijn zoon in mijn armen 😁

De arts heeft een paar foto's gemaakt en op 1 foto zie je mijn man helemaal geschokt naar een baby kijken; beste foto ooit!

13 dagen later

Bij de bevalling van de oudste was het de bedoeling dat ik thuis zou bevallen. Het was midden in de winter, sneeuwde en het vroor behoorlijk. Tijdens het persen gebeurde wat toen mijn grootste nachtmerrie was... mijn hele darm inhoud kwam er uit. Ik schaamde me dood, ik was 19 en geen idee dat het volstrekt normaal was. Ik bleef maar vragen of ik echt had gepoept om er vervolgens op te staan dat het raam wagenwijd open werd gezet. Ik vond het een verschrikkelijk idee dat de verloskundige in mijn stank moest werken. Ik had een hele zure oude verloskundige die op den duur behoorlijk geïrriteerd reageerde dat het “verdorie” hartstikke hard aan het vriezen was en dat het raam absoluut niet open kon, dan zou het veel te koud zijn als de baby geboren werd. Ze had natuurlijk helemaal gelijk, maar vond het op dat moment echt belachelijk 😂. Uiteindelijk anderhalf uur thuis geperst en vervolgens met gillende sirenes naar het ziekenhuis gebracht. Er had dus achteraf best een raampje open gekund 😜

• [verwijderd]

Vulpen 🤣 droogkloot

De eerste paar uur waren de weeën nog wel te doen dus het ziekenhuis (waar we veel te vroeg waren) stuurde ons naar buiten: 'ga maar wandelen, dat helpt.'
        Na een uurtje kregen we honger dus we gingen wat bestellen.
        20 minuten later komt daar een jongen van ik gok 16 op zijn fiets met ons plastic tasje met eten. Hij strekt zijn arm uit, ik strek mijn arm uit, we hadden beide het tasje beet en ik kreeg een wee. Hij liet niet los want hij was nog bezig met geven en ik liet niet los want.. tja, een wee en afgeleid. Stond ik daar "oef, oef, pfff, oeeeeee"
        De blik op die arme jongen zijn gezicht. Ik zal het nooit vergeten 🤣