• [verwijderd]

We kwamen er echt niet uit en waren stiekem overtuigd van een meisje. En bij de derde weer, maar dat was ook echt een meisje. De tweede, ook een jongen, hadden we wel een jongensnaam.

Bij de 2e kon ik de VK niet bereiken, weeën kwamen kort achter elkaar dus naar het ziekenhuis gereden. Werd ik weggestuurd omdat de afdeling vol was 🤔

Ik vond het prima om te gaan, nadat ze hadden gekeken hoe ver ik was... ik wist zeker dat het niet lsng meer zou duren. Ben in de hal gaan zitten en weigerde om op te staan. Mijn man schaamde zich kapot en probeerde mij te overtuigen toch naar het andere ziekenhuis te rijden. Ziekenhuis wilde eerst niemand halen omdat ik er nog zo rustig bij zat en ik écht nog niet ging bevallen.... er kwam toevallig een arts van de kinderafdeling voorbij die wel even wilde wel kijken hoeveel ontsluiting ik had (in een klein controle kamertje). 5 minuten later had ik mijn zoon in mijn armen 😁

De arts heeft een paar foto's gemaakt en op 1 foto zie je mijn man helemaal geschokt naar een baby kijken; beste foto ooit!

13 dagen later

Bij de bevalling van de oudste was het de bedoeling dat ik thuis zou bevallen. Het was midden in de winter, sneeuwde en het vroor behoorlijk. Tijdens het persen gebeurde wat toen mijn grootste nachtmerrie was... mijn hele darm inhoud kwam er uit. Ik schaamde me dood, ik was 19 en geen idee dat het volstrekt normaal was. Ik bleef maar vragen of ik echt had gepoept om er vervolgens op te staan dat het raam wagenwijd open werd gezet. Ik vond het een verschrikkelijk idee dat de verloskundige in mijn stank moest werken. Ik had een hele zure oude verloskundige die op den duur behoorlijk geïrriteerd reageerde dat het “verdorie” hartstikke hard aan het vriezen was en dat het raam absoluut niet open kon, dan zou het veel te koud zijn als de baby geboren werd. Ze had natuurlijk helemaal gelijk, maar vond het op dat moment echt belachelijk 😂. Uiteindelijk anderhalf uur thuis geperst en vervolgens met gillende sirenes naar het ziekenhuis gebracht. Er had dus achteraf best een raampje open gekund 😜

• [verwijderd]

Vulpen 🤣 droogkloot

De eerste paar uur waren de weeën nog wel te doen dus het ziekenhuis (waar we veel te vroeg waren) stuurde ons naar buiten: 'ga maar wandelen, dat helpt.'
    Na een uurtje kregen we honger dus we gingen wat bestellen.
    20 minuten later komt daar een jongen van ik gok 16 op zijn fiets met ons plastic tasje met eten. Hij strekt zijn arm uit, ik strek mijn arm uit, we hadden beide het tasje beet en ik kreeg een wee. Hij liet niet los want hij was nog bezig met geven en ik liet niet los want.. tja, een wee en afgeleid. Stond ik daar "oef, oef, pfff, oeeeeee"
    De blik op die arme jongen zijn gezicht. Ik zal het nooit vergeten 🤣

Ik ben bevallen van de oudste (ingeleid, langdurig verhaal) op de dag dat de kastanjeboom in de tuin van het Anne frank huis omwaaide. Om onduidelijke redenen stond radio 1 de hele tijd aan in de verloskamer en ik heb dat nieuwsbericht ongeveer 500x gehoord😬
    Ik had afschuwelijke been-weeen die mijn man al een uurtje of 3 stond weg te masseren... en toen dacht hij dat het een goed idee was een bord nasi sate weg te gaan zitten eten naast mijn bed. 😱🤢🤮

2 maanden later

Bij de eerste zei de verloskundige dat ze de ambulance ging bellen om me naar het ziekenhuis te brengen, mijn man kreeg daar zo’n paniek van dat hij mijn vluchttas nog net heeft meegenomen maar de maxi-cosi en alles vergat en al in het ziekenhuis was voordat de ambulance bij mij was. Hij had al twee koppen koffie weg toen ik eindelijk in het ziekenhuis aankwam 😂

Na een lange en intensieve bevalling van 33 uur gingen ze mijn bloeddruk meten, maar niet voordat ik ze nog kon waarschuwen voor een hoge bloeddruk en dat ze zich vooral niet druk hoefde te maken als dat het geval was (ik had namelijk last van witte jassen bloeddruk).

Tijdens het meten keken een beetje vreemd aan, bleek dat mijn bloeddruk 100/50 was 😏

En tijdens de bevalling van de eerste ben ik met de ambulance naar naar het ziekenhuis gegaan (ging niet goed met mijn dochter tijdens de bevalling). In de ambulance kreeg ik persweeën, dus ik deed wat mij lichaam van mij verwachtte, en dat was persen!

De broeder had het door en was "not amused' dat ik ging persen en probeerde mij nog te overtuigen dat ik beter kon wachten tot het ziekenhuis. Echter toen hij mijn duivelse blik zag, begreep hij dat ik echt niet van plan was om te stoppen met persen, waarop hij wanhopig en angstig naar de chauffeur schreeuwde: "HENK, GAS EROP!!!" 😂

Angel1980 O bij mij zijn de ambulanceverpleegkundige: als je denkt dat ze eruit gaat komen moet je het zeggen want dan zetten we de ambulance langs de kant, de verloskundige rijd achter ons...mijn antwoord: dan zorg je maar dat je heel snel richting het ziekenhuis komt want ons kind word niet op de snelweg geboren, toen besloten ze ook maar door te rijden. 20 min na aankomst is de kleine geboren 😂 was jij ook nog op tijd in het ziekenhuis?

Bij de tweede moest ik direct naar het ziekenhuis eenmaal daar aangekomen kreeg ik te horen dat ze alleen diegene opnamen waarvan ze zeker wisten dat de baby die dag zou komen aangezien ze een storing hadden en het ctg apparaat dus niet via de computer kon maar ‘ouderwets’ via papier. Echter was het duidelijk dat die van ons er niet heel lang meer over deed. Toen ik richting ok gereden werd kwam er iemand van ICT om de pc weer te maken, echter waren we razendsnel met baby terug, hij vloog nog net niet over mijn bed heen maar hij vergat in ieder geval bijna zijn benen 😂

Ik moest bij mijn 2e keizersnede lang wachten...lang! Maar ik vond t helemaal niet erg. Ik had een team van 8 ofzo om mij heen, allemaal vrouwen. We waren aan het wachten op de anesthesist dus ik heb de gyn en iedereen maar ondervraagd.
        Hoe doe je dat als je moet plassen onder een operatie? Hoe worden de apparatuur aan het plafond schoongemaakt? Even gevraagd wat iedereen zijn functie is en wat ze precies doen onder de operatie. ohhh dus jij mag de rotklusjes doen, je weet wel hoe t gaat 🤪. De dames konden er wel om lachen. Ik mocht alleen geen grapjes maken dat de anesthesist wat te laat was want het was een oude grommige man 🤣
        Wel een hele fijne! De eerste anesthesist die mijn ruggenprik in 1x goed zette 👌

Beste en leukste operatie ooit 😁
        Uitkomst was ook leuk, die gezichten van de dames 😱 oh we wisten wel dat die groot was, maar zo groot. 5 kilo...mutsje zal wel niet passen zei er nog een grappend. Op de recovery kwamen zelfs andere verpleegsters even spieken naar mijn kleine bolliewollie. 😂

Piep2016 😂 Dat was op het nippertje!

En ja, ik was (ruim) op tijd, het duurde nog 3 uur voordat ik haar in mijn armen had 😉

Mijn laatste bevalling ging heel snel. Ik had 3 weeën gehad met 5 minuten ertussen dus ik dacht dat het wel eens begonnen kon zijn. Dus ik stap in de douche en ja hoor direct weeën om de minuut.
        Ik mag absoluut niet thuis bevallen dus ik zeg tegen mijn man dat het echt begonnen is en hij de verloskundige moet bellen.
        Hij belt, ondertussen sta ik nog in de douche en begin ik een druk naar beneden te voelen. Man komt terug binnen, ik meld dat ik persdrang begin te krijgen, zijn antwoord: kan ik ook nog ff snel douchen?

Euhm nee dus!

RAppel nu ben ik ook wel benieuwd hoe het afloopt? Het ziekenhuis nog gehaald?

• RAppel hebben hierop gereageerd.

Torretjeee Ja nipt, maar niet het ziekenhuis waar ik normaal zou bevallen. Deze ligt op 55 minuten rijden.

De verloskundige heeft ontsluiting bekeken en toen beslist dat we naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis moesten. Deze ligt op 25 minuten rijden van ons huis. We wonen best wel landelijk en op al die baantjes is de max snelheid vaak maar 70 en meestal zelfs 50, wij zijn echter aan 120 over bepaalde stukken gevlogen met de verloskundige achter ons.
            In het ziekenhuis aangekomen hebben ze nog net een infuus kunnen plaatsen en toen kon ik de persdrang niet meer tegenhouden en is mijn zoon in zijn vliezen geboren.