Ik liet een spoor van vruchtwater achter van de auto tot de verloskamer, het hele parkeerterrein over, alle gangen van het ziekenhuis door, heel nasty. Ik had geen kraamverband o.i.d. en de vluchttas stond niet klaar, want onze zoon kwam te vroeg. In de auto had ik genoeg aan die ene luier (proefpakketje) uit de Blije Doos, die ik als een soort turbo-maandverband in mijn broek had gelegd, maar toen ik eenmaal in die rolstoel met geperforeerde zitting zat, liep het in dunne straaltjes uit mijn joggingbroek. Mooi gezeefd door die geperforeerde metalen zitting. Het leek alsof er een kraantje openstond, het bleef in een heel regelmatig tempo doorlopen.

En tot overmaat van ramp had mijn man in al zijn paniek niks meer dan 2 BH's, 3 korte! t-shirts en 2 paar sokken in een plastic AH-tasje gepropt. Dus voor-, tijdens- en na de bevalling had ik geen schone broeken en onderbroeken. Wat. Een. Drama. Achteraf wel humor 😛

• [verwijderd]

Nou meer een na de bevalling. Ook niet echt super grappig maar wel een beetje lollig.

Ik droeg nogal lang mijn kinderen. De eerste kwam met 40+6 dagen en de jongste 41+1
Ik was net bevallen en nog niet eens gehecht ( auw) en belt 5 minuten later een vriendin van me. Ik was nog super alert van de adrenaline dus nam op. Zegt ze: pffff ben je nou nog niet bevallen?
Dus ik zeg...nou ja...net...ze hebben net onze zoon bij me gelegd.

Ook zoiets...onze zoon werd dus bij me gelegd maar best wel laag. Op mijn buik zeg maar. Drukt hij zich met zijn benen omhoog en begint gelijk bij me te drinken. 😂 vond ik ook zo apart.

Niet echt grappige verhalen maar wel leuk/apart.

Oh, ik zie het allemaal helemaal voor me!

Ik heb ook tegen de verpleegkundige gesnauwd "niet aan me komen tijdens een wee!" ... "Alsjeblieft!"
En na de wee: "sorry"

Hoewel ik het echt suf vind om iemand die net binnenkomt te gaan aanraken, zou ik zelf nooit doen

Mijn man kon zijn portemonnee niet vinden toen het tijd was om naar het ziekenhuis te gaan. Zowel ik als de verloskundige hebben aardig wat overredingskracht moeten gebruiken om hem te overtuigen dat hij best deze keer de deur uit kon zonder id.

En verder vond de verloskundige het niet akkoord dat ik mijn bevallingstas droeg. Man moest de auto nog parkeren en ik wilde vast gaan lopen. Maar ze pakte zomaar de tas over, zo vreemd 😁

En toen we bij mini weggingen wisten we niet waar we de rolstoel moesten laten. Komen net twee agenten met een dronken in elkaar geslagen man het ziekenhuis binnen via de nachtingang, die hebben de rolstoel van ons over genomen. Kwam ons en hen prima uit!

Ik wilde perse in het ziekenhuis bevallen en een badbevalling. Er is 1 kamer met een bevalbad in ons ziekenhuis. Aangekomen bij het ziekenhuis stap ik met heftige weeën uit. Wachtend op mijn man die een rolstoel halen is stopt er nog een auto met een puffende vrouw waarop ik naar mijn man roep "schiet op ik wil het bevalbad". Echt, wat een secreet. Heb ook naar mijn moeder gesnauwd of ze aub haar mond kon dicht houden want kon haar stem niet meer verdragen. Normaal ben ik echt heel lief hoor.

Kipsate Wachtend op mijn man die een rolstoel halen is stopt er nog een auto met een puffende vrouw waarop ik naar mijn man roep "schiet op ik wil het bevalbad".

😂😂😂😂

Soturi
      Ja maar echt, zo gemeen 😂. Ik was er wel als eerst.. dat dan weer wel. Zat al op 9 cm dus heb er welgeteld zo een 30 minuten in kunnen zitten.

Dat mijn man bij de 1e tegen de verpleegster zei ik ga even een rondje lopen, ben zo terug terwijl ik aan het eind van de bevalling was.

Heb hem toegesnauwd dat hij nergens heen ging, en als die wel ging hij weg kon blijven 🤣
      (Hij kan niet tegen bloed en toch eigenwijs mee kijken down under). Hij is wel gebleven.

Na de bevalling belt hij de familie, zijn moeder vertelt hij dat we een dochter gekregen hebben met naam A, zijn zusje met naam B. Aan de verpleging gaf hij ook naam B door, haha hij was helemaal van het padje. Maar het is goedgekomen gelukkig

Ik wilde een keer mijn bevalling gefilmd hebben. Niet alleen het moment van geboorte, maar gewoon het proces. Dus wat sfeervolle shots van opzij en niet alleen tussen de benen.

Mijn (nu ex-) man filmde de bevalling van mijn derde. Later gingen we het kijken. Bleek dat hij enkel ingezoomd op ‘het gat’ had, dus full front mijn uitpuilende vagina in beeld en op het moment dat ze geboren werd en ik haar aanpakte (ik had een volledige hands-off bevalling dus er stond niemand bij) schreeuwde hij nog: daar komt ze! Ik heb de video precies 1x gezien, het was niet om aan te zien!

Van de jongste beviel ik binnen een half uur. Heb alleen maar lopen blèren dat hij op moest donderen met zijn washandje. Vlak voor het persen vroeg ik waar dat verrekte washandje bleef. Die arme man wist niet waar hij het zoeken moest😂
      Ik ook niet trouwens. Ik wist niet wat me overkwam. Om 13.25 eerste wee, meteen na het prikken van de vliezen en om 13.52 was hij er al. Nu waren de andere twee ook snel (5 uur en 3 uur), maar daar had ik nog adempauze tussendoor😂

bij de oudste ben ik halverwege opgestaan en gezegd dat ik later wel terug kwam. Ik was er klaar mee. ‘Druk maar terug, ik stop er mee.’
      veroleegkundige in paniek en mijn man lag in een deuk. Uiteindelijk kreeg ik persweeen, maar zat volgens hun nog niet op 10 cm. Maar ik wist zeker dat hij er NU uit moest. ’zeg, als jullie liever koffie willen drinken, dan wel heel snel want hij komt er NU aan!’ Heb geloof ik nog gegild dat ze op moesten schieten want mijn kind ging dood. Paar minuten later was hij er al met behulp van de vacuümpomp. 10 minuten later was hij bij me weggehaald, het ging inderdaad heel slecht met hem.

Bij de middelste weinig geks gedaan geloof ik. Alleen tegen de verpleegkundige gezegd dat als ze me gingen hechten, ze er bij mijn man een knip in moesten zetten zonder verdoving, want seks kon hij voor de rest van zijn leven wel vergeten😎

Bij de 4e: "Als je er nog 1 induwt zorg je maar dat het een meid is!"
        Die bevallingen gingen beter dan de jongens (1 ks en 1 sterrenkijker)

Bij de 2e: ik moet niet naar huis, ik moet bevallen! En ik moet geen slaappil, ik moet bevallen! En nog meer in die trant, wasniet voor rede vatbaar (1,5 dag pittige voorweeën, daarna binnen 8u bevallen)
        Vk tegen man: zeg jij ook eens wat
        Man: ik ben wel wijzer, ze luistert toch niet

Bij de jongste, aangekomen in het ziekenhuis stappen we beiden uit de auto, zegt mijn vriend wacht jij maar ik haal een rolstoel dus hij rent weg. Ondertussen krijg ik een wee en ik kon niet meer staan, zak door mijn benen op de stoep. Komt hij aanrennen met de verloskundige (die de rolstoel al klaar had en in de hal stond te wachten) en vinden ze mij op handen en knieen op de stoep, midden in de nacht in mijn eentje in een enorme nachtjapon (ik pastte niks meer 😂) heel charmant
        Dat snaauwen hoort er toch bij, dat is niet zo bijzonder toch 😎

Ik heb tijdens het hechten na mijn 1e bevalling (Flink knip i.v.m. foetale nood en vacüumverlossing) letterlijk tegen de gynaecoloog gezegd: "Het zal wel een ruïne zijn he?" Waarom zij zei: Nou, dat valt wel mee hoor. 🙄 En ze had nog gelijk ook!

• [verwijderd]

Ik heb een washandje door de verloskamer gegooid nadat ik duidelijk had aangegeven dat ik geen washandje op mijn voorhoofd wou.
        De verpleegkundige luisterde alleen niet
        Heb na die tijd wel netjes sorry gezegd 😅

Vlak na de geboorte door de ok roepen ik zei toch dat het een meisje was. We wisten het geslacht niet maar was enorm overtuigd van een meisje

Mijn dochter was er net een paar sec uit en ze vonden haar zo klein lijken dus meteen op de weegschaal of ze wel 3kg was. Zou ik al even uit bed stappen om mee te kijken 😂

Paar dagen na de bevalling zit ik fotos en filmpjes terug te kijken. Mn man filmt hoe dochter mutsje opkrijgt enzo. Vpk pakt dr op en gaat haar aan mij geven, man draait mee en beeld zo vol in mn punani want ik lag nog in bed met mn benen in de beugels want moest nog gehecht. Je ziet hem schrikken en beeld snel uitgaan. Heb in mn broek gepiest van t lachen 😂

Mijn bevalling was al helemaal op gang, ik heb een enorme weeënstorm gehad. Toen ik mocht gaan persen bleek dat de verloskundige in opleiding was vergeten de partusset klaar te leggen, hier werd ze op gewezen door de verloskundige die er bij zat om te begeleiden. Toen ze de doek opensloeg, precies in mijn zicht, met alle materialen en dus ook scharen, heb ik middel onder een perswee gezegd: HOOO STOP!!! Die ga je niet gebruiken zonder mijn toestemming toch?!
        Later bleek dat ik dit deed op het moment dat het hoofdje al stond! Ze vonden het ongelofelijk dat ik door de pijn heen nog zo scherp was...Ik was niet scherp, ik wilde gewoon ALLES in de gaten houden en vooral zelf bepalen geloof ik, hihi! Een lichtelijk secreet was ik wel ja, haha!

Bij de bevalling van de eerst zat ik op een gegeven moment flink in de weeën toen de telefoon ging. Mijn man nam op, ik hing ondertussen al puffend en grommend over het voeteneind van ons bed weeën op te vangen. Komt ie aan met de telefoon: “Het is naam stiefmoeder voor jou.” Uhm, nou sorry schat, het komt nu ff niet zo uit 🙄.