Bij de bevalling van de eerst zat ik op een gegeven moment flink in de weeën toen de telefoon ging. Mijn man nam op, ik hing ondertussen al puffend en grommend over het voeteneind van ons bed weeën op te vangen. Komt ie aan met de telefoon: “Het is naam stiefmoeder voor jou.” Uhm, nou sorry schat, het komt nu ff niet zo uit .
Grappige situaties tijdens je bevalling?
Nadat mijn vliezen 48 uur eerder braken en ik eindelijk ingeleid werd. ( de vliezen braken ze nogmaals) zat ik direct in een weeën storm. Belt opeens de baas van mijn man... hij nam natuurlijk niet op maar nadat ik mijn ruggenprik had gehad was ik zo nieuwsgierig dat ik hem maar even vriendelijk verzocht zijn baas terug te bellen. Bleek hij promotie te krijgen. Je had de verloskundige moeten zien toen ik vroeg of hij even zijn baas terug wilde bellen “Want het was vast belangrijk.”
Ik heb een keizersnee gehad onder volledige narcose. Toen ik bij kwam, bleef ik maar vragen of ik naar mijn dochter mocht. Maar ik had nog te veel pijn en die moest eerst onder controle. Ik vond dat echt onzin, ik moest en zou naar mijn dochter. Even later hoorde ik de verpleging naar de zaal bellen:"Mevrouw achternaam is wakker, maar ze is erg koppig."
Bij de nu nog jongste : gyn vroeg aan mijn vriend pak even dat kussen daar op de stoel (extra kussen). Dan kan ze die tussen haar benen leggen want ze moet op der zij gaan liggen. Waarop ik helemaal in paniek raakte nee niet dat kussen nee niet die? Dus vriend hoezo niet?? Nou die is helemaal schoon en wit!! Welke wil je dan zegt mijn vriend? Die van je buurvrouw die net bevallen is ?? Ze lagen in het ziekenhuis helemaal in een deuk hierom. Ik vond het op dat moment niet zo grappig ik krijg een ruggenprik even later en dat vond ik zo lekker heb alleen maar gezegd als er iemand binnen kwam : ik hoef nog niet te persen toch? Wacht allemaal maar even hoor ik lig zo lekker (en dat paar uur lang 100 x haha)
bij de oudste niet echt gekke dingen ofzo gehad. Weet alleen nog dat ik heel boos werd op mijn vriend omdat die ook tussen de pers weeen door mijn hoofd naar voren duwde en dat natuurlijk niet prettig was haha. Maar heel veel is langs mij heen gegaan bij deze helaas horror bevalling.
- Bijgewerkt
marb ik heb bij de oudste me uitgebreid verontschuldigd. Mijn vliezen waren al gebroken, dus tijdens elke wee verloor ik vocht (en ik wist ook niet zeker of ik niet stiekem ook urine verloor). Ik zat de weeën op te vangen op een stoel met zo'n matje erop, maar die was dus binnen de kortste keren nat en vies. Dus heeft mijn man een nieuw matje gepakt, die natuurlijk de volgende wee ook nat en vies was. Toen de verpleegkundige binnen kwam heb ik met schaamrood op mijn wangen bekend dat de matjes telkens vies werden, maar ik kon het gewoon niet tegenhouden.
Ze lachte me gelukkig niet uit, maar zei heel lief dat dat helemaal niet erg was en we gewoon schone matjes mochten gebruiken.
Bij de bevalling van mijn jongste verliep zo'n beetje alles anders dan gepland. Door complicaties tijdens mijn eerste bevalling zou ik een geplande keizersnede krijgen maar het werd een stortbevalling thuis in bijzijn van mijn moeder en de twee oudsten. M'n moeder belde een buurvrouw die verpleegkundige is voor hulp en toen die voor de deur stond werd de oudste naar beneden gestuurd om de deur open te doen. Horen we hem eerst in de gangkast rommelen en tegen de buurvrouw zeggen dat ze de dweilemmer mee naar boven moest nemen omdat mama het bed heel erg vies had gemaakt.
De bevalling van mijn zoontje ging zo bizar snel ( en makkelijk), dat ik net een hap van mijn warme kaasbroodje wilde nemen en ineens persdrang voelde. Hij was er echt binnen no time uit, en heb nog een heerlijk WARM kaasbroodje naar binnen zitten werken
Gek genoeg wilde ik perse tussen de weeën door eten. Ik was echt gefocust op eten Dat was de laatste bevalling wel anders.
Bij de eerste bevalling had ik been rug en buik weeen (bij de tweede ook maar toen voelde ik t niet door de ruggeprik) en ik vond t vreselijk. Heb aan Mn man gevraagd of hij mij knock out wilde slaan, deed hij helaas niet.
Toen ik naar de wc ging en hij vroeg wat ik ging doen, heb ik gezegd dat ik van t dak af ging springen
Bij de tweede heb ik tijdens het persen, toen het hoofdje al naar buiten kwam en dat heel erg brandde, heel hard geschreeuwd: “ze moet eruuuiiiiitttttt” De gyn kwam toen even kijken of alles wel goed ging.
Bij de oudste had ik zoveel pijn dat ik serieus heb gezegd "haal hem eruit, desnoods in stukjes"...
De jongste ging makkelijker maar tijdens de persfase kwam er in de eerste minuten een man met kind binnengelopen... Verkeerde kamer...
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Heerlijk topic.
Bij mijn oudste mochten we op een gegeven moment naar het ziekenhuis. heb ik de vk gesommeerd om bij mij te blijven. Zij wilde om 4:30 nog eens terugkomen. Toen we arriveerden en mijn man eerst de auto nog keurig had geparkeerd . Was ik van 5 naar 10 cm (ritje van 10 min) ik kwam ook de afdeling op met de mededeling, ik moet nu persen! Ze is uiteindelijk om 3:20 geboren.
Bij mijn jongste waren de vliezen nog niet gebroken, de vk (op slippers) wilde even kijken hoe ver ik was. Opeens braken mijn vliezen echt een stortvloed ze moest snel wegspringen anders zaten haar slippers onder. Ze heeft een dam van die doeken gebouwd om de stroom tegen te houden.
[verwijderd]
Keizersnede van de jongste:
Gynaecoloog heeft de baby nog amper in haar handen, zegt: "jemig wat lijkt hij op zijn vader!"
Vriend kijkt trots.
Gynaecoloog zegt vervolgens tegen mij (ik wilde niet meekijken): "hij heeft rossig haar"
Vriend: "de buurman ook!"
Hele ok ligt blauw van het lachen
Kerels...
Ik vloekte tijdens m'n bevalling plotseling met een Haags accent, aldus manlief.
Ben geboren en getogen Amsterdammer...
Bij de 2e bevalling zei ik 'ik wil niet meeheeer' en vervolgens 'ze moet er toch uit'. Ik was lekker tegen mezelf aan het lullen.
Veel sorry gezegd. De vk kwam bv binnen. Ik zat middenin een wee en zei 'sorry'
Eerste wat ik vroeg nadat dochter op mijn buik was gelegd 'ben ik uitgescheurd?'
Van eerste bevalling weet ik niet veel meer. Die was ook gewoon niet zo leuk door t verloop
- Bijgewerkt
Mijn zoontje was net geboren en werd meteen weggehaald, hij haalde niet zelfstandig adem (alles goed gegaan). Mijn vriend was mee met onze zoon, ze waren in de kamer naast de verloskamer. Mijn vriend kan heel slecht tegen bloederige dingen en vindt dingen als placenta vies. De gynaecoloog had de plecenta laten zien aan mij en vroeg zal ik hem nog even bewaren voor als je vriend zo terug komt. Ik heel droog gezegt, oh ja is goed wil hij vast zo ook zien. Hij komt de kamer binnen en het eerste wat de gyn zegt, kijk dit is de placenta. Tover het bakje van het dienblad af en duwt het zo onder de neus van mijn vriend. Die blik van hem .
Torretjeee whahaha geweldig
ik vond het er wel mooi uit zien trouwens de placenta
Marshmallow ja ik vind dat ook interessant om te zien. Snap wel dat mijn vriend er anders over denkt. Ik pest hem graag met dit soort dingen
[verwijderd]
De eerste werd een keizersnede zegt de gynaecoloog, weten jullie wat het geslacht is? Wij, nee. Zij, dan hebben jullie vast twee namen. Wij, nee, alleen een meisjesnaam. Zij, dat kan nog leuk worden. Toen onze zoon er was hield ze hem omhoog en zei, kijk maar mama, wat is het geslacht? En ik zei, oh nee, een jongen! Hij is twee dagen naamloos geweest. Er stond een X op zijn bandje.