Koekie83 Ik vind Kafka geweldig 🤩 Wel al lang geleden dat ik het las... Het proces vond ik heel indrukwekkend en zijn korte verhalen ook. Die totale afhankelijkheid en stuurloosheid spreekt me erg aan, of hoe noem je dat, het is niet iets wat ik nastreef of zo, maar zijn manier van kijken lijkt op de mijne alleen kan hij het allemaal veel beter en mooier opschrijven.

Vulpen Het is geweldig! De eenzaamheid, de teloorgang en de overgave aan het grotere onnavolgbare en onderdrukkende systeem… Ook niet mijn manier van naar het leven willen kijken, maar desondanks veel herkenning.
    Het is 100 jaar oud, maar zo actueel.

Ik heb mezelf de verzamelde werken cadeau gedaan. 1100 pagina’s Kafka (of Kapla, zoals M. op de kaft meende te lezen 😆) voor in de hangmat…

Nu net begonnen aan “Van Oude Menschen, de dingen die voorbij gaan” van Couperus. Eline Vere was altijd een van m’n lievelingsboeken, benieuwd hoe dit gaat zijn.

“… en meènde zij haar grens in filantropie te hebben overschreden”. Oh de hysterie onder vrouwen van stand… Dit is toch fantastisch 🤩😂

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Koekie83 Ik heb mezelf de verzamelde werken cadeau gedaan. 1100 pagina’s Kafka

Heel goed👍 Alleen niet zo handzaam 😉

Couperus lijkt me wel een grotere uitdaging hoor... Ik heb alleen De stille kracht gelezen voor m'n lijst.

Vulpen Alleen niet zo handzaam 😉

Klopt, dat was mijn gedachten nadat ik op 'bestellen' had gedrukt. 😆 . Maar hey, hét verzamelde werk van Kafka! 😍

Vulpen Couperus lijkt me wel een grotere uitdaging hoor...

Ben op een kwart. Het valt erg mee. Het ouderwetse taalgebruik went snel (ik vind het juist echt geweldig!) en er gebeurt niet zo ongelooflijk veel, dus her en der wat missen aan inhoud is geen ramp. Aanrader, so far.

Koekie83 Klopt, dat was mijn gedachten nadat ik op 'bestellen' had gedrukt. 😆 . Maar hey, hét verzamelde werk van Kafka! 😍

Heb je een hardcover? Ik heb een softcover namelijk (gewonnen met een schrijfwedstrijd ooit 🙂), denk dat een hardcover wel makkelijker zal gaan. Wel duurder natuurlijk.

Ik lees nu De maagd van Rosendael van Lydia Rood. Niet speciaal een aanrader maar zit er nu wel lekker in.

12 dagen later

Ik heb Terras Altas van Patty van Delft gelezen. Tot nu toe zijn er 3 delen, van de verwachte 5.
            In het begin wat simpel, maar uiteindelijk echt een heel vermakelijke serie.
            Bij de bieb geleend.

Vulpen Ik lees nu De maagd van Rosendael van Lydia Rood. Niet speciaal een aanrader maar zit er nu wel lekker in.

Uiteindelijk vond ik dit wel echt een fantastisch boek 🙂

Gisteren Buurtsupermens van Sayaka Murata gelezen. Mooi, maar werd er ook verdrietig van.

• Trees hebben hierop gereageerd.
            • smax vindt dit leuk

Vulpen Gisteren Buurtsupermens van Sayaka Murata gelezen. Mooi, maar werd er ook verdrietig van.

Ik ook, maar ik vond het wel een heel mooi en ‘puur’ verhaal.

Had deze nog steeds niet gelezen. Tot nu toe echt mijn boek!

Trees oh echt? Ik kwam er maar traag door heen. Wel uitgelezen maar echt niet mijn genre denk ik.

Hopsatee ik ben een groot Stephen king fan en dit boek komt daar aardig in de buurt van.

Momenteel lees ik weinig boeken. Heb er wel een aantal op mijn nachtkastje staan. Van de bibliotheek.
                    Ik luister graag boeken tijdens het borduren. De laatste tijd heb ik me vermaakt met Miss Merkel, een fictieve boek over Angela Merkel en haar mopshond, lijfwacht en man Achim.

4 maanden later

Ik heb net 'Al het blauw van de hemel uit' vond k erg mooi/indrukwekkend.

Meca
                    Nice! De hele serie dus?

Ik ben met Hof van doorns en rozen begonnen (In het Engels ACOTAR). Zelfde schrijfster.
                    Wel iets simpeler van de glazen troon en maar 5 boeken.

Fourth Wing en de opvolger zijn ook fantastisch. Boek 3 daarvan komt in januari uit.

• Meca hebben hierop gereageerd.

Meca Ik heb die nog niet gelezen. Wel de Court of Thorns series. Toen viel ik daarna ook in een gat.

Fourth Wing vond ik erg leuk. En ik ben ook begonnen aan een serie van Carissa Broadbent; The Serpent and the Wings of Night, heet het eerste deel. Moet er bij bekennen dat ik niet weet of die vertaald is. Er zijn nu drie delen van.
                      Spark of the Everflame staat nog op m’n lijstje. En Daughter of no Worlds.
                      Ik ben nu bezig in Babel, van RF Kuang. De Poppywar serie van haar wil ik ook nog lezen.

Ik ben weer heftig geinfluenced hier @CrazyCatLady 😉

En ik wil paradise lost van Milton weer herlezen, maar ik heb gedacht dat ik het deze keer in het Nederlands ga doen. Al vraag ik mij of een vertaling wel recht aan het gedicht doet?

Het heeft ooit heel veel indruk op mij gemaakt en best wel bepalend geweest met hoe ik in het leven sta, maar ik weet niet of ik het nu nog trek om een 400 jaar oud gedicht van bijna 500 pagina’s in het Engels te lezen 😬.

Trees oeps 😆
                          Ik ben benieuwd of het iets is, hij ligt hier nog steeds ingepakt onder de kerstboom..

CrazyCatLady de vormgeving vind ik prachtig. Er wordt heel veel aangestipt, maar wel heel overzichtelijk. Ik had eerder al twee boeken over dit onderwerp gelezen, maar ik vind dit de meest volledige. Het is vrij oppervlakkig, maar daardoor wel behapbaar. Pluspunt vind ik dat ze veel alternatieven geeft voor een laag budget en dat ze ‘flexibel’ is met regels. Ik hou er niet van als alles precies volgens 1 manier moet.

Qua inhoud spreekt mij alleen het eerste deel mij aan (kwart moet ik nog wel lezen). Het Jaarwiel en de bijbehorende feesten, vind ik echt interessant. Vooral als manier om mij meer te verbinden met de natuur en de seizoenswisselingen nog bewuster mee te maken. Voor mij heeft de natuur zo kalmerende en ontspannende invloed dat ik hier wel iets meer mee wil doen. Tarot spreekt mij ook aan, maar dan vooral als een hulpmiddel t.b.v. persoonlijke ontwikkeling en niet om aan waarzeggerij te doen. Ik heb dus ook een deck besteld en al een boek hierover gereserveerd bij de bieb, wat denk ik gaat passen bij mijn doel. Alles mbt spreuken en magie waarover in het boek gesproken wordt, past niet bij mij. Het botst teveel met mijn opvatting dat juist wetenschap en kritisch denken de basis vormt voor mijn kennis over mijzelf en de wereld. Ik vind het wel interessant om over te lezen en ik denk dat als je het gebruikt om je intenties meer kracht bij te zetten, dat het ook waardevol kan zijn.

De boeken over kruiden etc moet ik nog aan beginnen. Ik weet daar al wel redelijk wat van af, maar lijkt mij leuk om verder in te verdiepen. Ik wil komende zomer mijn kruidentuin uitbreiden en veel meer mijn eigen thee gaan maken met kruidenmixen. Ik maak nu al wel thee van kamille, verschillende soorten munt, dropplant en citroenmelisse, maar er is veel meer en daar wil ik graag wat mee gaan doen.