Boekenclub 📚 random reviews
Ik ben door jullie al op de helft van HEX. Is geen goed slaap boek leest wel lekker weg!
Kort vermakelijk boek: Sea of Tranquility van Emily St John Mandel
Leuke sci fi: Nexus van Ramez Naam
Crux is deel 2
Apex deel 3
Ik lees momenteel The Serpent and the Wings of Night. Ik heb normaliter niet heel veel met vampiers. Toch is deze wel leuk, wereldbouw ook ok. Ik dacht alleen dat het smut was. Maar ik ben halverwege en er is nog geeneens een kusje geweest.
Vriend is The Silmarillion opnieuw aan het lezen.
Even een ander genre: een historische roman (noem je dat zo?)
Storm boven de velden van Marie Lacrosse. Is het eerste deel van een serie. Het speelt zich af rond 1870, met de Franse revolutie. De jongeheer wordt verliefd op het dienstmeisje.
Kyra73 ooh dat klinkt als een boek voor mij! Staat op mijn lijst.
Ik lees nu het donker van Emma Haughton. Claustrofobisch spannend!
Ik lees 'Een van ons' van Christine Otten. Dat boek bevalt me wel. Het gaat over een gedetineerde met levenslange gevangenisstraf en over een schrijfster die schrijfles geeft in de gevangenis. Volgens mij heeft Christine Otten dat zelf ook gedaan, wat het des te interessanter maakt.
Oke HEX is uit. Het heeft mij geboeid en door willen laten lezen maar ik vind zo’n einde persoonlijk echt vervelend. Ik weet dus niet zo goed hoe ik dat dat nu moet beoordelen.
Ga nu The hitchhikers guide to the galaxy lezen.
Vulpen Klinkt interessant! Heb ‘m op m’n lijstje gezet voor de vakantie
Ik heb net Searching for meaning: Idealism, Bright minds, dissilusionment & Hope door James Webb uit. Mond vol…
Beetje meer zelfhulpboek dan gehoopt maar wel uniek in z’n onderwerp en spreekt erg tot de verbeelding. Onderbouwing is niet altijd even fantastisch, maar desondanks interessant en het geeft herkenning en stof tot nadenken. Voor een ieder die geïnteresseerd is in thema’s als idealisme, desillusie, existentiële vraagstukken en de zwaarte daarvan, is dit wel een aanrader.
Koekie83 Klinkt interessant! Heb ‘m op m’n lijstje gezet voor de vakantie
Ja, al met al vind ik het wel een aanrader, maar ook weer niet het beste boek van het jaar of zo. En het is vrij poëtisch, dus niet echt een boek wat je in 1x uitleest. Maar het is ook niet een heel dik boek dus op zich is dat ook geen probleem.
Ik lees nu even niets, vanavond maar eens in iets beginnen.
- Bijgewerkt
iMoeder Gisteren veel gelezen dus deze is uit. De spice kwam toch nog. Maar het verhaal staat duidelijk op de voorgrond. En daar geef ik ook de voorkeur aan.
Al met al leuk spannend verhaal. En dit was het eerste deel van de serie nog maar. Ben ondertussen begonnen aan deel 2, The Ashes and the Star Cursed King.