• [verwijderd]

smax2 ik hou het niet bij, maar ik haal elke week 3 a 4 leesboeken op bij de bibliotheek. Tijdens vakanties meer. Ik zal gemiddeld rond de 200 boeken per jaar lezen. Ik lees wel elke avond, al is het maar een half uurtje voor het slapen gaan en kijk dus geen televisie. Anders zou ik er de tijd niet voor hebben. Boeken zijn mijn tv.

• smax2 hebben hierop gereageerd.
  • smax2 vindt dit leuk

[verwijderd] leuk om te lezen! Ik lees ook liever dan ik tv kijk. Mijn man verklaart me voor gek ;-)

Ik lees twee à drie boeken per week en in de vakanties inderdaad ook meer

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

smax2 leuk om te lezen! Ik lees ook liever dan ik tv kijk. Mijn man verklaart me voor gek ;-)

Mijn man ook! Nou ja hij kijkt met name rare filmpjes op YouTube. Momenteel al weken lang over hoe mensen goud winnen uit oude computers?!? Niet dat hij dat ooit wil doen, maar hij vindt het interessant om te zien. En dan mij voor gek verklaren 🤔.

Hij houdt overigens wel precies bij hoeveel boeken hij gelezen heeft. De afgelopen 41 jaar waren dit er 6 en hij is er megatrots op 🤣

Uilenmama
      Ik vond het een mooi boek. Deed mij een beetje denken aan Dr Quinn, alleen speelt het zich ron 1937 af.
      Op naar het volgende boek...

11 dagen later

Dit boek net uit gelezen

Heeft indruk gemaakt!
      Gaat over een Joods meisje die een poëzie album heeft gekregen. Daarin hebben 19 meisjes iets erin geschreven. 6 daarvan hebben de oorlog overleefd.
      Helaas het meisje van wie het album was, is vermoord in Sobibór.....

11 dagen later
      • [verwijderd]

• Bijgewerkt

Jaren en jaren lees ik al de artikelen van Jelle Hermus (SoChicken), maar de boeken vind ik echt niet om door te komen.
      Zijn schrijfstijl kan me gewoon niet blijven boeien ofso. Waar zijn artikelen heel concreet zijn, lijken de boeken helemaal uitgekauwd.
      Zo jammer.. Is dit herkenbaar?

[verwijderd] Ja. Ik heb het eerste boek gelezen maar echt met moeite. Jelle valt in de categorie schrijvers die teveel in Jip en Janneke taal schrijft en veel herhaalt. Kortom; het is niet ‘moeilijk’ genoeg waardoor ik maar drie hersencellen nodig heb, en dan gaan de andere hersencellen wat anders doen? 🤷‍♀️

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

iMoeder

Ohh zo herkenbaar. Vooral de herhaling inderdaad. Het eerste boek heb ik me ook echt doorheen moeten worstelen.
          Na mijn laatste post besloten dat ik de moeite niet ga nemen om het boek uit te lezen. Dat gebeurt zelden. Heb het gelijk op MP gezet.

Morgen komt mijn nieuwe Jack Reacher binnen bij de bieb en dan ga ik daar lekker in starten.

Zo’n prachtig boek 😍. Mooie schrijfstijl en mooi verhaal.

2 maanden later

Ik heb een boekenbon gekregen en wil eigenlijk weet eens een feelgood boek lezen. Iemand deze serie al gelezen?

• smax hebben hierop gereageerd.
            4 dagen later

smax heb hem ook toch maar besteld, toch zin in een feelgood boek. tot nu toe (hoofdstuk 3) vind ik het erg leuk en aantrekkelijk lezen. wel een makkelijke weglezer 🙂 maar dat wou ik ook.

2 maanden later
            • [verwijderd]

Woehoe!

• [verwijderd]

Ik heb net hex van Tomas Olde Heuvelt uitgelezen. Voor de stephen king fans echt een aanrader. Dat was echt smullen 😋.

[verwijderd] Niet echt Stephen King fan, maar vond hem wel erg origineel en spannend! Ik sprak er met iemand over en toen kwamen we erachter dat we het elk met een andere afloop hebben gelezen, blijkbaar heeft hij het einde ooit herschreven om het iets subtieler te maken.

• [verwijderd]

Aries klopt zijn eerste versie is minder subtiel. Daarna heeft hij het herschreven in verschillende talen voor oa de vs en daar verkoopt subtiliteit meer. Op basis daarvan heeft hij weer een nieuwe Nederlandse versie geschreven.

een maand later
                • [verwijderd]

Jessie80 dat geloof ik zeker wel. De schrijfstijl is enorm direct en sarcastisch, en dat zal niet voor iedereen zijn weggelegd. Maar vooralsnog ben ik team Love it!

• [verwijderd]

[verwijderd] Is 'seduction and snacks' de titel? Ik ben nieuwsgierig!