[verwijderd] mijn eerste gedachte was meteen HP, maar die valt al af zie ik.
Wil je het bij Young adult fantasy houden? Sarah J Maas zou ik dan nog even vermijden, die heeft een hele typische schrijfstijl en hoewel ik 90% Engels lees hou ik het bij die liever in het Nederlands.
Je hebt altijd de YA clichés natuurlijk, die zijn altijd wel makkelijk om mee te starten. Ze zijn cliché om een reden 😉
- hungergames
- divergent
- The selection (kiera cass)
- De testing (Joëlle Charbonneau)
- Vampire academy en de spinoff daarvan, The alchemist (Richelle Mead, mijn favoriet)
- Touching Juliette (kots, vreselijke schrijfstijl)
- Lux (nog meer kots, Twilight met aliens)
- Alice in zombieland (Gena Showalter)
- Cinder (schandalig genoeg nooit zelf gelezen, maar het is een cliché ya dus vermeld hem toch maar)
Meest recente favorieten zijn:
- Stepsister (Jennifer donnelly). Geweldig boek over de gemene stiefzus van Assepoester. Sprookje in een feministische jasje.
- A curse so dark and lonely (brigid kemmerer)
deel 2 is vorige week verschenen. Durf alleen niet meer te zeggen of hij heel moeilijk was, want ik vloog er te snel doorheen om daar op te letten 😆
Sowieso alle boeken van Brigid Kemmerer, maar de rest zijn contemporary.
- als je van Buffy houd: Slayer van Kiersten White
(en het vervolg Chosen, al staat die nog ongelezen in mijn kast dus weet niet of die leuk is)
- the grace year (kim ligget, Hungergames meets the handmaids tale)
Als je New Adult ook interessant vind (nog steeds makkelijk, wel meer seks. Contemporary/roman) zijn boeken van deze schrijfsters ook goed te doen:
- Colleen hoover (janken!)
- Rebecca yarros (janken!)
- Elle Kennedy
- J Lynn /Jennifer Armentrout (zelfde persoon, pseudoniem)
- royal serie van Emma Chase
- Abbi Glines
- penelope ward (vooral Cocky Bastard in samenwerking met Vi Keeland is leuk)
- vi keeland (latere boeken, de eerste paar zijn minder
- lauren blakely
Persoonlijk vind ik zoiets makkelijker om mee te beginnen dan fantasy, omdat je dan niet met zelfverzonnen termen en wereldbouw zit.
*nu stop ik echt met editen. Geef maar een gil als je meer zoekt in een bepaalde richting 😆