fafa precies.
zolang ik als ouder verwacht dat mijn kinderen ALTIJD de waarheid moeten spreken, horen wij (mijn man dus ook) ook eerlijk te zijn naar anderen: naar onze kinderen, maar ook de mensen om ons heen. Dat is een voorbeeld wat ik wil geven en waarvan ik ook vind dat mijn kinderen dit van ons mogen verwachten.
Niets meer en niets minder.
En ja, wij hebben misschien wel geluk dat wij vrij kunnen vragen van school en wanneer het enigzins kan, ze dit dan ook krijgen. Maar mochten we geen vrij krijgen voor iets, is het gewoon heel jammer, maar dan moeten ze gewoon naar school.
vorig jaar hebben onze kinderen 2 dagen vrij gekregen voor een begrafenis aan de andere kant van het land. Een vriendin van mij was overleden en op woensdagavond was het afscheid nemen in huis, daarna zou de volgende ochtend de kist gesloten worden en overgebracht worden naar de kerk voor de avondwake en pas vrijdag was de begrafenis.
dus direct woensdag na school die kant opgereden en donderdag/vrijdag waren ze dus vrij. De directeur gaf aan dat hij er doorgaans geen vrij voor kon geven, maar na enig overleg heeft hij toen besloten dit toch te doen, zodat ik fatsoenlijk afscheid van mijn vriendin kon nemen op woensdagavond.