Angel1980 ik zal hier nooit om liegen en mijn kind zogenaamd ziek melden. Wees gewoon eerlijk en neem dan ook de volle verantwoordelijkheid voor eventuele consequenties, zoals een forse boete.
Ik heb eerlijk gemeld dat ik mijn kind twee uur eerder meenam ivm vakantie. Dat is geen goede reden voor verlof en ik ga dat dan ook niet officieel aanvragen. De regels staan duidelijk op de site van de Rijksoverheid en daar viel onze reden duidelijk niet onder.
Ik ben juist niet zwart-wit in dit soort regels. Wat mij betreft is het mede afhankelijk van wat ze missen, hoe vaak het gebeurt en de duur. Ik zie het probleem dan ook niet zo van een paar uur of 1 dagje per jaar. Mijn kind heeft twee uur bordspelletjes spelen met klasgenoten gemist. Deze achterstand haalt ze wel in.
Even nieuwsgierig, maar op de stakingsdagen hebben al onze leraren gewoon vrij. Ik kwam de juf vorig jaar nog tegen op het strand en de directeur zat op het terras te bieren. Wat doen ze bij jullie dan? Hier wordt dan ook echt geen kind opgevangen vanuit school (en dat heeft mij ooit heel wat slapeloze nachten en een werkconflict opgeleverd 😬).