[verwijderd] onze schooldirecteur heeft daar anders wel een andere mening over. In de privé sfeer gaf hij zelfs aan dat het van de zotte is dat zij met enige regelmaat staken en dat wij als ouders ons maar moeten aanpassen, maar een dagje vrij van school op initiatief van de ouders kan worden bestraft. Een beetje coulance van beide kanten kon wat hem betreft geen kwaad.
Je hoeft het ook niet te bestraffen, als je maar gewoon eerlijk bent. En als school je geen vrij geeft, dan heb je gewoon pech. M.b.t het staken, dat is echt iets anders. Dat is geen plezierige onderneming en het is geen vrije dag voor de leerkrachten. Het belang is totaal anders. En dan kan ik furieus worden als ouders een dag eerder weggaan zodat ze met eigen bloedjes in de sneeuw kunnen spelen of de zon opzoeken.
Verder zorgt onze school regelt eventueel opvang voor de ouders die hun kind niet kunnen onderbrengen.
En daarbij - en daar ben ik redelijk zwart/wit in - men weet dat als je kinderen hebt, dat je gedwongen bent om vakantie te nemen in de schoolvakanties. Ik snap dan ook niet dat je daar vanaf moet wijken en uitzonderingen daargelaten uiteraard! En als school akkoord gaat met het extra aangevraagde verlof, prima.
En dat jouw schooldirecteur daar iets van vindt dat mag uiteraard, maar ook hij heeft zich uiteindelijk gewoon aan de regels te houden.
Maar vooral dat gelieg en gekonkel wordt ik heel naar van. En ook dat mensen er misbruik van maken (ken een aantal voorbeelden). Ik weet overigens dat er wel is nagedacht over een nieuw vakantiesysteem waarbij iedereen vrij is om vakantie op te nemen wanneer men wil, maar volgens mij kunnen ze dat niet implementeren, het is te ingewikkeld.