Kleine update vanuit hier ;-)
Gisteren de diagnose Fybromyalgie gekregen. Ben er nog niet echt in thuis dus moet even alles goed inlezen. Volgende week een afspraak met de huisarts waarbij we een behandelplan gaan opstellen. Vorig jaar sprak de reumatoloog hier al over maar ze heeft nu pas de diagnose echt gesteld omdat ik aan veel punten moest '' voldoen ''. Helaas voldoe ik dus nu aan 9 van de 10 punten. Daarnaast heb ik weer medicijnen gekregen voor mijn hart ritme stoornis en moeten we iets zien te vinden voor de hoge bloeddruk. De reumatoloog wilt mij ook aan de anti depresiva maar weet niet zo goed of ik dat nu moet doen of niet, ik hoor en lees overal dat het troep is. Weet even zo snel niet welke naam ze precies zei qua pillen, was in ieder geval iets wat niet echt makkelijk te onthouden was hahaha. De reumatoloog wilt eigenlijk dat ik naar een soort revalidatie kliniek ga en daar dan een paar maanden een paar uur per dag langs verschillende artsen ga en op die manier probeer om te gaan met de ziekte. Weet eerlijk gezegd ook niet echt of ik dat wel zie zitten, heb ook nog een gezin te onderhouden dus dat is moeilijk. Shockwave therapie en Dry Needling of gewoon speciale oefeningen bij een Fysiotherpeut zou ook nog kunnen. Daarnaast zou ik Oxycodon of Tramadol in kleine dosering krijgen om de scherpe randjes van de pijn te halen. Het is nu eigenlijk gewoon gaan uitzoeken wat het beste bij mij past.
Ik dacht ik laat het even weten, er is dus eindelijk een diagnose gesteld en hopelijk krijg ik hier een goed behandelplan voor en ga ik mij snel weer beter voelen.
Maar wat zouden jullie doen wat betreft die anti depresiva? En zijn er hier dames bekend met Fybromyalgi?