Tantetil Ik denk dat ik het ook voor andere doe ( masker opzetten ) als een soort van verdediging modus. Diep van binnen ben ik een persoon die, tot op zekere hoogte, niets aantrekt van wat andere denken en of zeggen over mij, ik leefde mijn leventje zoals ik dat wilde en niet zoals andere vonden dat het volgens hun moest, nu ben ik wel bang voor wat de buitenwereld van mij zal denken, ik ben een soort van bang dat het mensen afschrikt als ze zien hoe ik mij voel, ik denk dat ik daarom een masker opzet zodat ik zeg maar niet continue hoef uit te leggen waarom ik mij zo voel. Althans dat denk ik.
Ik heb gelukkig een groep mensen om mij heen die weten hoe het werkelijk met mij gaat en daar kan ik echt mijn hart bij luchten gelukkig, ik sta er dus niet volledig alleen in alleen moet ik mijzelf er soms toe zetten om die handen aan te pakken die ze mij toereiken. Ik ben alleen wel gestopt met praten bij de praktijkondersteuner, daar had ik totaal geen klik mee en ik merkte dat ik daar juist ook dat masker op zette dus daar moet ik ook nog een oplossing voor zien te vinden.
Vind het wel super lief hoe jullie allemaal reageren, doet mij toch wel goed. Dankjulliewel.