Vulpen nou mijn vriendin had het ook en die kon haar arm niet omhoog doen, vandaar dat ik eraan dacht.

Solliciteer uiterlijk 3 juni staat er bij de vacature.
Betekent dat, dat ik ook nog op 3 juni kan solliciteren of heb ik tot 2 juni de tijd?

Marshmallow Ik zou voor de zekerheid 2 juni aanhouden.

@Tantetil Ik kan 'm vooral niet strekken maar denk nu toch eigenlijk dat dat altijd al zo was en dat ik mijn arm wat overbelast heb door het thuiswerken en het ronddragen van kinderen. Als de jongste nou eens leerde lopen...

een maand later

Hoewel ik meer of minder 'in mn lijf' kan zitten, heb ik wel altijd het gevoel dat mijn 'zelf' of mijn gedachten in mn hoofd zit/zitten.
      Heeft iedereen dat, en zou je dan ook zo voelen als je helemaal niets weet van anatomie? 🤔

iMoeder Maar je gedachten? Als ik hard nadenk krijg ik hoofdpijn dus daarom zitten m'n gedachtes in m'n hoofd. En m'n zelf (daarom) ook.

• [verwijderd]

Vulpen
          Ik zie mijn gedachten niet als wie ik ben. Ik heb gedachten, maar ben ze niet.
          Voor mij zit mijn zelf ook in mijn borstkas.

Ik vraag me af of het verschil tussen voelen waar je 'zelf' zit ook iets zegt over je persoonlijkheid, of je bijvoorbeeld beslissingen neemt op basis van je hoofd of je hart. 🤔

Vulpen Mijn gedachten zijn van mij en die zitten in mijn hoofd. Maar dat is niet waar mijn ‘ik’ zit. Dat is dan toch een gevoels iets. Terwijl ik in principe meer een rationeel iemand ben.

• [verwijderd]

[verwijderd] Ik zie mijn gedachten niet als wie ik ben. Ik heb gedachten, maar ben ze niet.

Hier ben ik het ook mee eens. Voor mij zit mijn zelf geloof ik ook eerder in mijn borstkas. Maar eigenlijk weet ik niet of mijn zelf überhaupt gebonden is aan een plek in mijn lijf. Ik denk dat mijn zelf iets is wat los van mijn lijf bestaat.

• [verwijderd]

[verwijderd] ik associeer het vooral met bepaalde handelingen, als ik mezelf wil beschermen kruis ik mijn armen over mijn borstkas, spanning voel ik ook meestal daar. Liefde associeer ik ook met mijn hart, ondanks dat het natuurlijk gewoon een orgaan is.

Los daarvan heb ik nog wel andere gedachten erover, maar ik vrees dat die een beetje te zweverig zijn voor dit forum 🙈

[verwijderd] Ik heb die associatie denk ik omdat ik alles daar voel, in mijn borstkas (niet echt waar je hart zit maar daar boven en over de hele breedte). Blijheid, verdriet, boosheid, spanning, seksuele opwinding etc.

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

iMoeder Ja mijn gevoelens zitten ook meer in die regio, maar heb toch eerder het idee dat ik mijn gedachten ben 🤔

[verwijderd] Maar eigenlijk weet ik niet of mijn zelf überhaupt gebonden is aan een plek in mijn lijf. Ik denk dat mijn zelf iets is wat los van mijn lijf bestaat.

Dit voel ik ook zo.

[verwijderd] Dat denk ik op zich ook. M’n ziel zeg maar. Alleen die zit wel in mijn lichaam nu. Die gaat uit je lichaam als je dood gaat. Dus voor mij is dat nu wel 1 geheel... 🤔