[verwijderd] Ik vind het altijd moeilijk om ‘advies’ te geven aan mensen die worstelen met depressieve gevoelens, omdat ik zelf nooit depressief geweest ben. Dus ik kan me dan zo goed voorstellen dat het een beetje overkomt zoals opvoedadvies van mensen die geen kinderen hebben.
Dat gezegd hebbende kwam ik laatst een video van iemand tegen die worstelt met een angststoornis. Zij had van haar therapeut geleerd om van de angststoornis een typetje te maken en die een naam te geven. Dat typetje woont in je hoofd en dat is dan dat stemmetje wat wil dat je niet naar buiten gaat, die jou waardeloos noemt etc. Vervolgens ga je dan de strijd aan met ‘Gerda’ die in jouw hoofd woont, ipv met jezelf. Het schijnt erg goed te helpen bij angst en depressie.
Verder kan ik je alleen adviseren om naar buiten te blijven gaan, te sporten, wandelen, gezond eten etc. Maar dat weet je vast allemaal al. Vind het echt rot voor je dat je even een kleine terugval hebt. Maar als ik lees hoe goed je ermee omgaat heb ik er alle vertrouwen in dat het snel weer goed komt. Al kan ik me goed voorstellen dat het wel beangstigend is. Je bent echt een topper hoor, vergeet dat niet!