Mammielove daarom vroeg ik ook of je het vervelend vond. Ik was oprecht geïnteresseerd naar jouw kijk erop, omdat ik vind dat mijn mening niet per definitie een mening is waarvan ik vind dat iedereen die moet hebben.
Heel iets anders misschien en waar je niet op hoeft te reageren het is meer voor in zijn algemeenheid bedoelt, maar gisteren stond er iemand voor de deur die zijn geloof stond te verkondigen. Ik heb duidelijk gemaakt dat ik niet te overtuigen ben, maar dat ik best inhoudelijk het gesprek wil aangaan en daar bedoel ik niet mee of God wel of niet bestaat. Het was een goed gesprek, een inhoudelijke discussie met respect voor elkaars mening. Ondertussen speelde onze kinderen met elkaar. En de eerste zin dwarreld nog steeds door mijn hoofd “ kan iedereen zich veilig voelen?”
Wat ik hiermee zeggen wil is dat als er zo’n topic gestart word en anderen “aanbellen” je een respectvolle reactie kan verwachten, dat er een gesprek op gang kan komen die helemaal niet negatief hoeft te zijn. En moeten wij dan echt met zijn alle allemaal andere topics openingen omdat mensen misschien wel even door moeten scrollen, maar daar geen zin in hebben?